Letteren en Wijsbegeerte

C'est la fête! Er zit Frans in Anvers

Een avond vol Franse taal en cultuur

• Voor wie? Voor al wie de Franse taal een warm hart toedraagt.
  • Wanneer? Woensdag 24 april 2024 om 19u
  • Locatie:  Stadscampus UAntwerpen
  • Praktisch: De activiteit is gratis. Inschrijven kan via de knop hieronder.

Studenten en docenten Frans van de Faculteit Letteren en Wijsbegeerte laten een avond lang de francofiel in zich los. Omdat wie het Frans machtig is, een duidelijk streepje voor heeft op de arbeidsmarkt van vandaag. Omdat meertaligheid loont, niet alleen in economisch opzicht. Omdat je met Frans ook creatief bezig kunt zijn.

Voor wie?

• Alle fans van het Frans, doorgewinterd of in wording: afgestudeerden, taalfreaks, cultuurminnaars en andere curieuzeneuzen.
  • Iedereen die vanuit een professionele of persoonlijke interesse voor de Franse taal en cultuur een avond lang inspiratie wil opdoen en contacten leggen.
  • In het bijzonder verwelkomen we leerkrachten secundair onderwijs én hun leerlingen die de ambitie hebben om een taalopleiding te starten.

Wat mag je verwachten?

• Impressies van hoe wij het Frans (van) vandaag onderwijzen aan de UAntwerpen.
  • Staaltjes van actueel onderzoek in de taalkunde, literatuur en vertaalwetenschap.
  • Ludieke bijdragen door docenten en studenten Frans uit de opleidingen toegepaste taalkunde en taal- en letterkunde.

We ronden de avond af met een glaasje om bij na te genieten. Trinquons à la santé des passionnés de la langue française!