Luc Suykens is alumnus van het jaar

Luc Suykens, Harley Procter Brand Director for France, Belgium, Netherlands, is de nieuwe Alumnus van het Jaar.
"Mooie erkenning voor het marketingvak", reageert hij.

Maandag 29 april nam Suykens zijn rol op en gaf hij een masterclass op de unief. “Alumniwerking stimuleert de band tussen de universiteit en bedrijfswereld. Een sterk netwerk bevordert de open innovatie die vaak aan de basis ligt van sterke merken.”

De Universiteit Antwerpen knoopt aan met een oude traditie: de aanduiding van een Alumnus van het Jaar. Die alumnus is het aanspreekpunt voor alle oud-studenten van de Universiteit Antwerpen, en probeert vanuit die functie bruggen te bouwen tussen hen en de universiteit. Luc Suykens, oud-student toegepaste economische wetenschappen (1985) neemt die rol op zich, tot het einde van het academiejaar 2019-20.

Dit jaar zal Suykens dertig jaar aan de slag zijn bij multinational Procter&Gamble, waar hij Harley Procter Brand Director voor France, Belgium, Netherlands is. Suykens staat al jaren aan de top in de marketingwereld, en werd in 2004 verkozen tot Marketeer van het Jaar. Voor rector Herman Van Goethem is hij de ideale alumnus van het jaar.

Ervaring delen

“Luc is een product van onze Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie, iemand waar we als universiteit erg trots op zijn. Natuurlijk zijn onze professoren en docenten ook allemaal mensen met een pak aan expertise, maar het is geweldig dat we onze studenten daarnaast onder meer een masterclass door Luc Suykens kunnen aanbieden. Iemand die tientallen jaren ervaring in een globale omgeving heeft, en die die ervaring met onze huidige studenten wil delen, dat vinden wij geweldig.”

De uitverkoren alumnus reageert blij op de nominatie door zijn alma mater. “Het is een mooie erkenning voor het marketingvak waarin België een sterke reputatie heeft. Ik hoop hiermee ook de nieuwe generatie studenten te kunnen inspireren voor een loopbaan in marketing.”

Grote merken

Suykens werd maandagavond 29 april ‘geïnstalleerd’ als nieuwe Alumnus van het Jaar. In de Aula Rector Dhanis op de Stadscampus geeft hij een masterclass met als titel "Kunnen grote merken nog mensen aanspreken?" Suykens gaat dieper in op de vraag of grote merken anno 2019 nog relevant zijn, en in welke mate innovatie een rol speelt in het relevant blijven.

Vorige alumniambassadeurs

Vorige alumniambassadeurs

2016-2018 | Dries Buytaert
Dries Buytaert, alumnus informatica, behoort al jaren tot de top in de ICT-wereld. Hij richtte Drupal op, open source software die onder meer aan de basis ligt van de officiële website van de Olympische Spelen.

2014-2016 | Michaël Bremans
Voormalig Ecover-topman en alumnus toegepaste economische wetenschappen Michaël Bremans was de afgelopen twee academiejaren ambassadeur van alle alumni van onze universiteit. Lees het interview met Michaël Bremans in het Magazine van UAntwerpen

2012-2014 | Jan Leyers
Muzikant-televisiemaker Jan Leyers vervulde de rol van ambassadeur van de alumni van de Universiteit Antwerpen. Hij was het aanspreekpunt voor alle oud-studenten en probeerde bruggen te bouwen tussen hen en de universiteit. 

2010-2012 | Rudy Van Eysendeyk
In 2010 startte alumnus politieke en sociale wetenschappen Rudy Van Eysendeyk als eerste ambassadeur en boegbeeld van onze alumni.