Programma

  • vanaf 08:30 u. Ontvangst met koffie
     
  • 09:15 u. Welkomstwoord en introductie
     
  • 09:40 u. Parallelsessies 1
    • 1A Hoe coach ik een leraar in opleiding?
      Doelgroep: vakmentoren, mentor-coaches, directies en zorgcoördinatoren.
       
    • 1B Sollicitatiespeeddate
      Doelgroep: huidige en toekomstige studenten, directieleden
       
    • 1C Vragen staat vrij
      huidige en toekomstige studenten gaan in gesprek met een panel van directieleden, mentor-coaches en leerkrachten
       
  • 10:30 u. Parallelsessies 2
    • 2A Diversiteit in een grootstedelijke context
      Doelgroep: iedereen
       
    • 2B Sollicitatiespeeddate
      Doelgroep: huidige en toekomstige studenten, directieleden
       
    • 2C Vragen staat vrij
      huidige en toekomstige studenten gaan in gesprek met een panel van directieleden, mentor-coaches en leerkrachten
       
  • 11:10 u. Pauze
     
  • 11:30 u. Parallelsessies 3 - (Vak)didactische sessies
     
    • 3A Sessie vakdidactiek Engels
      Studenten en vakmentoren wisselen met elkaar van gedachten over stage-ervaringen en -vragen van studenten
      Doelgroep: vakmentoren, studenten en alumni 
       
    • 3B Sessie vakdidactiek Geschiedenis
      Concrete handvaten uit de stagepraktijk van studenten om historisch denken te stimuleren bij leerlingen
      Doelgroep: vakmentoren, studenten en alumni 
       
    • 3C Sessie vakdidactiek Gedrags- en cultuurwetenschappen
      Info- en contactmoment over heden en toekomst van de studierichting humane wetenschappen (ASO) en breder van het domein 'Maatschappij en Welzijn (ASO-TSO-BSO)': positie, inhoud en opleiding
       
    • 3D Sessie vakdidactiek (Vreemde) talen
      Sprekend leren: hoe werken aan taalvaardigheid (maar ook aan cognitieve vaardigheden) aan de hand van exploratieve gesprekken in groepswerk
      Doelgroep: vakmentoren, studenten en alumni 
       
    • 3E Sessie vakdidactiek Wiskunde
      Studenten tonen aan de hand van korte lesfragmenten wat ze hebben meegenomen uit de lessen didactiek Wiskunde. Ze delen het ontwikkelde lesmateriaal en hun ervaringen, en gaan hierover in gesprek met de aanwezige vakmentoren en UA-begeleiders
      Doelgroep: vakmentoren, studenten en alumni 
       
    • 3F Sessie vakdidactiek Economie
      introductie - didactiek boekhouden - didactiek algemene economie - Skillslab (getuigenis door een student)
      Doelgroep: vakmentoren, studenten en alumni 
       
    • 3G Sessie Klasmanagement
      Wat krijgen studenten mee op vlak van klasmanagement tijdens hun opleiding? En op welke manier kan aanvangsbegeleiding op school hier verder op inspelen?
      Doelgroep: vakmentoren, mentor-coaches en directies
       
  • 12:15 u. Informatie over de educatieve master, prijsloting, bedanking en afsluiting
     
  • 12:30 u. Lunch en goodiebag

 

Doorlopend

Materialenmarkt
Infostanden
Demo's