Experiment
Door gebruik te maken van besturingscommando’s en deze in te geven in een programmeeromgeving, leren de scholieren een machine (in dit geval een quadcopter) te besturen.

Wat doen de leerlingen?
We overlopen samen met de scholieren eerst de basisopbouw van een (niet-professionele) quadcopter. Vervolgens bekijken we de software-omgeving om de quadcopter de nodige instructies door te sturen. Nadien gaan de studenten zelf aan de slag om een quadcopter van een vast punt A naar een vast punt B te sturen, hetzij door een vast opgelegd programma, hetzij door een interactief programma.

Tijdsindeling activiteit
2,5 uur doorlopend.

Voorbereiding door de leerkracht
Geen.

Wat kan de leerkracht er zelf mee doen in de klas?
Aanwijzingen in het gebruik van de programmeertaal en introductie in de controle logica van een quadcopter.

Praktisch

Begeleiders van de Universiteit Antwerpen
Bert Van Acker

Gelieve voor vragen rechtstreeks contact op te nemen met studiostem@uantwerpen.be