Alechia award

In 2016 werd voor de eerste keer de "Alechia Award" uitgereikt. Dit is een onderscheiding die Alechia toekent aan verdienstelijke alumni in de vorm van een prachtige glazen trofee met aangepaste opdruk.

De eerste "Awards" werden overhandigd aan Eberhard Coussement en Johan De Munck.

Eberhard Coussement (HI 1970), Bram voor de vrienden, was gedurende 25 jaar voorzitter van het NSK-Seniorenfonds. Hij stond mee aan de wieg van Alechia en speelde een belangrijke rol bij de fusie tussen de studentenclubs NSK en Wikings tot de nieuwe club Wikings-NSK na de fusie van de twee faculteiten TEW binnen de Universiteit Antwerpen (sinds 2018 Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie). Hij legde ook de basis voor de samenwerking tussen Alechia en Wikings-NSK. Bram is sinds de oprichting lid van de AV van Alechia.

Johan De Munck studeerde af in 1959 en was sindsdien onafgebroken actief bij NSK-Alumni en het NSK-Seniorenfonds. Hij verzorgde het secretariaat, maakte de verslagen, hield het archief bij en organiseerde niet minder dan 36 alumniweekends naast heel wat andere alumni-activiteiten. Johan was ook jarenlang verantwoordelijk voor het adressenbestand van NSK-Alumni. Ook hij stond mee aan de wieg bij de geboorte van Alechia en is lid van de AV van Alechia.