Ontwerp­wetenschappen

Onderwijsatelier Diversiteit & Verbindende Communicatie

Onderwijsatelier: Diversiteit & Verbindende Communicatie

Programma FOW Onderwijsatelier 20 november 2018

Lunch vanaf 12 uur – broodjes worden voorzien - K1.5 (Foyer)

PLENAIRE SESSIE (13 uur - 13.30 uur) - K1.6 (Aula Dieperik)

• Introductie thema: wat & waarom, positie FOW ten opzichte van andere faculteiten aan de UAntwerpen (Hilde De Vleeschhauwer, David Corradi, Sabine De Clercq, Kim Boudiny)
  • Toelichting FOW Zelfstudiepakket ‘Interculturele Communicatie’ (Nele Simons)

PARALLELLE SESSIES

WORKSHOP 1 (13u30-15u) – Diversiteit &Interculturele communicatie - K1.19

I.s.m. Atlas (integratie & inburgering Antwerpen)

Interactieve workshop over o.a. interculturele communicatie en ontmoetingen met studenten uit diverse contexten. Deelnemers krijgen de kans vanuit hun eigen ervaringen concrete casussen aan te reiken, workshopleiders verschaffen sturing & duiding a.d.h.v. kaders, theorieën en instrumenten.

WORKSHOP 2 (13u30-15u) – Diversiteitsbewuste onderwijsaanpak - H1.8

I.s.m. ECHO (Ann Stes)

In deze workshop leren deelnemers hun lesinhoud en opdrachten diverser maken. Er wordt ook stilgestaan bij het opstellen van ‘neutrale’ evaluatiecriteria.

(koffiepauze)

WORKSHOP 3 (15u20-16u50) – Verbindende communicatie - H1.8

I.s.m. Human Matters

Workshop waarin deelnemers kennis kunnen maken met Verbindende Communicatie en geïnspireerd worden om stappen te zetten naar een duidelijkere, krachtigere en meer respectvolle manier van communiceren.

WORKSHOP 4 (15u20-16u50) – Slechtnieuwsgesprekken - K1.19

I.s.m. True Colours

Deelnemers aan deze workshop leren een slechtnieuwsboodschap brengen op dergelijke wijze dat de ontvanger het nieuws begrijpt, aanvaardt, er indien mogelijk iets van leert en dat er nadien nog een constructieve samenwerking mogelijk is. Deelnemers krijgen inzicht in hoe eigen gedrag steevast impact heeft op andermans gedrag en in hoe hier richting aan te geven naar een constructief eindpunt.

Koffie & versnaperingen - K1.5 (Foyer)