Ghofrane bepaalt mee de toekomst

“Als handelsingenieur in de beleidsinformatica leer je IT inzetten om bedrijfskundig te innoveren. Die combinatie van IT management en economie is nu meer dan ooit noodzakelijk om te vernieuwen en vooruit te gaan.”

Handelsingenieur in de beleidsinformatica studeren

Ik ben blij dat ik voor handelsingenieur in de beleidsinformatica heb gekozen omdat onze opleiding zowel omvangrijk als specifiek is. Je krijgt algemene vakken zoals economie en accountancy, maar kan ook je eigen accenten leggen door een major en minor te kiezen.

Hoewel de Stadscampus vrij groot is, is het er toch gezellig. Iedereen leert elkaar snel kennen en je kan altijd wel bij iemand terecht. In Antwerpen is alles zo dichtbij en is er altijd wel een boeiende activiteit in de buurt - van een hippe lunchspot tot een nieuwe locatie van STUDY360.

Internationale ervaringen en praktijk

Als HIB'er word je uitgedaagd om je grenzen te verleggen, zowel letterlijk als figuurlijk. Binnen de opleiding is er de mogelijkheid om op buitenlandse uitwisseling of op summer school te gaan. Zo kan je de geleerde theorie al eens omzetten in de praktijk. Zelf wil ik ook graag een buitenlandse ervaring aangaan, maar ik twijfel nog tussen Erasmus en een summer school.

Ondertussen doe ik hier al praktijkervaring op: ik ben actief in de studentenvereniging IMBIT, waarmee we jaarlijks nieuwe steden ontdekken tijdens universiteits- en bedrijfsbezoeken.

Uniek aan de opleiding

De combinatie van IT management en economie is wat voor mij de opleiding uniek maakt. Hierdoor leer je IT inzetten om bedrijfskundig te innoveren. De uitdaging ligt vooral in de samenwerking van beide partijen, de technisch geschoolden en business partners, en die in perfecte balans houden.

Ik bepaal mee de toekomst

Ik bepaal mee de toekomst, want de ambitie die tijdens mijn opleiding gegroeid is, zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen in de toekomst. Ik ambieer een job binnen big data en marketing. Daarbij zullen de bedrijfskundige kennis en de people skills die ik heb opgedaan tijdens mijn studie zeker van pas komen.

> Ontdek de opleiding handelsingenieur in de beleidsinformatica