Dissemination of artistic research "Mastering the curtains"

February 15.2018

Initiator: Els Vanden Meersch

Can experimental outings for social spread and the creation of new public space, as an integral part of artistic practice, enhance the critical independence of artists? Can artistic excerpts from research introduced in existing channels, such as scientific journals, create newspapers of new creative space? By creating space in existing non-artistic formats, parts of artistic research can be combined with information from other sources. Within this area of exchange and association, new information can emerge, while challenging the autonomy of both formats.

(foto's Els Vanden Meersch uit 'Mastering the Curtains')

Self-organising and diversified export of artistic practice can examine its elasticity and investigate the extent to which artistic facets become publicly active and where and when the artistic component is neutralised. Drawing on realised and intended elements of my own research, Mastering The Curtains, I want to enter into a discussion with other artists, specifically focused on creating public space. The focus is on photography and publishing.

Contributions by:

Programme

Opgelet: dit seminarie wordt gehouden in het Nederlands!

Sociaal betrokken kunstenaars Stijn Van Dorpe  en Marc Schepers presenteren hun werk en gaan in discussie over het creëren van publieke ruimte en het zoeken naar diverse podia voor hun werk. Uitgangspunt is dat kunstenaars nieuwe publieke kanalen kunnen creëren door middel van een hybride praktijk met het oog op een brede en directe maatschappelijke infiltratie.

De vage grens tussen autonomie en inzetbaarheid van kunst wordt aan de hand van artistieke praktijk bevraagd.

14:00 - 14:30  Presentatie ‘Mastering the Curtains’ Els Vanden Meersch
14:30 - 15:00  Presentatie Stijn Van Dorpe
15:00 - 15:30  Presentatie Marc Schepers
15:30 - 16:00  Discussie met publiek
16:00 - 16:30  Drinks

Venue: De Groene Waterman, Wolstraat 7, 2000 Antwerpen

Inschrijving ARIA research seminar - 15.02.18

Dit formulier is gesloten.