Microsoft Dynamics 365 Marketing

Aan Universiteit Antwerpen gebruiken we Microsoft Dynamics 365🔐 voor het versturen van marketing e-mail (nieuwsbrieven, uitnodigingen, reminders ...) naar externen met 'opt-out'-functionaliteiten.

Alle faculteiten, onderzoeksgroepen, ... kunnen hiermee aan de slag gaan om zelf hun netwerk en externe visibiliteit te vergroten.

Via het personeelsportaal🔐 is een zelfstudiepakket beschikbaar voor alle personeelsleden. Redactionele vragen🔐 worden door het Departement Marketing en Communicatie beantwoord.

Interne mailings: versturen naar personeel en/of studenten

• Berichten die interessant zijn voor een groot deel van de personeelsleden en/of studenten, worden niet als aparte uitnodiging verstuurd, maar gepubliceerd in ÊÊn van de bestaande interne communicatiekanalen🔐.
  • Uitnodigingen naar alle personeelsleden of grote groepen personeelsleden versturen kan enkel in uitzonderlijke gevallen na goedkeuring van het Departementshoofd Marketing en Communicatie. Lees de richtlijnen op het personeelsportaal🔐.

Privacy matters!

• De e-mailtemplates in Dynamics 365 voorzien altijd een uitschrijfknop. Via mail aan privacy.crm@uantwerpen.be kunnen ontvangers hun gegevens uit onze centrale marketingdatabank aanvragen.

• Het gebruik van externe mailprogramma's (b.v. MailChimp) moedigen we sterk af. Je bent er dan zelf verantwoordelijk voor dat dit gebeurt volgens de Europese privacyrichtlijnen. Sluit een verwerkersovereenkomst af met deze verwerker, informeer je abonnees hierover en vraag hun actieve toestemming om hun gegevens aan deze mailprovider door te geven. De mogelijkheden van de betalende licentie die we hebben op Dynamics 365 zijn veel groter op vlak van: personalisering en automatisering. Bovendien wordt de data er beter beheerd en levert het je geen bijkomende kosten op.