Side header image

Ingo Bode - De vermarkting van het sociaal werk - 17/11/2016

About the lecture

In deze lezing wordt ingezoomd op het effect van vermarkting op sociale interventies van hulpverleningsorganisaties. We stellen vast dat vermarkting een trend is die voorkomt in vele Westerse welvaartsstaten. We zoomen in op de privatisering in de zorgsector, hulpverlening aan kwetsbare doelgroepen en activering. De lezing geeft een overzicht van de normatieve concepten onderliggend aan de vermarkting en ervaringen met vermarktingen in enkele Westerse welvaartsstaten. (taal lezing: Engels)

Na de lezing is er tijd voor debat. Chris Truyens (Samenlevingsopbouw Vlaanderen) en Eva Mangelschots (CAW Antwerpen) geven een reflectie over vermarkting in Antwerpen. Ook het publiek krijgt de kans om vragen te stellen.

About the speaker

Ingo Bode is a full professor for social policy, society and organization in the Department of Social Policy, Law and Sociology of the Faculty of Human Sciences at the University of Kassel.  His areas of work are the comparative analysis of welfare systems as well as organization studies in the social and healthcare sector. Recent international publications include: Governance and performance in a ‘marketized’ nonprofit sector. The case of German care homes, in: Administration & Society (DOI 10.1177/0095399714541266; 2014); State-Third sector partnerships. A short overview of key issues in the debate, Public Management Review 16, 2014 (with T. Brandsen); (with J. Breimo, H. Turba, O. Firbank und J.T. Sandvin), Networking enforced – Comparing social services’ collaborative rationales across different welfare regimes, in: Social Policy & Administration (2016), DOI 10.1111/spol.12235).

 

Download de presentatie