IMAGINARY

pracht en kracht van wiskunde

Van 23 Januari tot 17 februari 2023 bezoekt deze reizende wiskundetentoonstelling de Universiteit Antwerpen. Kom genieten van de schitterende beelden, unieke 3D-objecten, interactieve visualisaties en originele wiskundige spelen.

De tentoonstelling is te vinden in de hal van de bibliotheek op de stadscampus, en zal te bezoeken tijdens de openingsuren van deze bibliotheek:

• maandag - donderdag: 8.30 - 21 uur
  • vrijdag: 8.30 - 19 uur
  • zaterdag: 10.00 - 17 uur

Het personeel van het departement wiskunde voorziet ook rondleidingen op deze tentoonstellingen. Rondleidingen kunnen aangevraagd worden op www.imaginarymaths.be

Ook op in februari 2016 organiseerden de Vlaamse universiteiten een reizende tentoonstelling IMAGINARY waarvan enkele foto's hieronder.

Ook de deelnemers aan ons jaarlijkse evenement Wiskunde In-Zicht! zullen tijdens dit evenement de tentoonstelling bezoeken.

Over de expo

Wiskunde in sprankelende beelden

Een reizende wiskundetentoonstelling, voor het eerst in België. De schitterende beelden, unieke 3D-objecten en interactieve visualisaties laten niemand onberoerd.

Bewonder talrijke topkwaliteit-posters en een hele reeks 3D-prints van wiskundige objecten. Ga via grote touchscreens aan de slag met een reeks interactieve softwarevisualisaties en -simulaties.

De wiskunde neemt je mee in verwondering en bewondering, en de expo toont de kracht van wiskundige modellen voor toepassingen.

Volg ons aanbod voor leraren, scholen en gratis geleide bezoeken op www.imaginarymaths.be.