Onderzoeksdag wiskunde op 15 maart 2023

Kom kennis maken met het wiskundig onderzoek aan de UA!

Ben je nieuwsgierig naar de innovaties binnen de wiskunde die onze universiteit onderzoekt? Weet je graag met welke thema's de jonge onderzoekers van het Departement Wiskunde bezig zijn? Ben je een student op zoek naar inspiratie voor een goed thesisonderwerp? Zou je zelf een onderzoeker binnen de wiskunde willen worden?

Of je nu student, onderzoeker, leerkracht of gewoonweg wiskunde-enthousiasteling bent, we nodigen je graag uit voor de derde editie van de Onderzoeksdag Wiskunde. Op dit evenement zullen jonge onderzoekers van het Departement Wiskunde hun eigen werk uit de doeken doen. Ook andere aspecten van een wiskundige onderzoekscarrière komen die dag aan bod. Praktische info:

• Woensdag 15 maart 2023, van 13u30 tot 18u
  • Op campus Middelheim, in aula M.G.010.
  • Deelnemen is gratis maar inschrijving is verplicht.
  • De presentaties zullen grotendeels in het Nederlands gegeven worden.

Het evenement bestaat uit een aantal presentaties en kortere pitches over het onderzoek dat in het departement wordt gedaan. De voordrachten worden op het kennisniveau van onze bachelorstudenten gegeven. Er is ook een koffie- en theepauze voorzien waar er ruimte is om met de verschillende sprekers en andere deelnemers te praten. Zie hier voor meer info over het programma en over de voordrachten.

Tot dan!

Organisatie: Marta Farre Puiggali, Sandor Hajdu, Senne Ignoul, Arne Mertens, Remi Rasson & Bas Symoens.