Je bent geen personeelslid, maar je wil wel deelnemen aan een online vergadering bij de Universiteit Antwerpen?
Skype voor Bedrijven: web app
Skype voor Bedrijven werkt, voor deelnemers aan vergaderingen zonder UAntwerpen-account, met de Skype voor Bedrijven web app.
- De eerste keer dien je deze kleine plug-in te installeren op je pc, daarna kan je de volgende keer sneller aanmelden.
Daarom raden we je aan om, als je voor het eerst gebruik maakt van Skype voor Bedrijven, deze stapjes geruime tijd voor het begintijdstip van de vergadering al eens uit te voeren.
- Voor de vergadering begint, open je het e-mailbericht met de uitnodiging voor de online vergadering en klik op Deelnemen aan Skype-vergadering:
![]() |
- Krijg je vervolgens dit scherm te zien, klik dan op Deelnemen via Skype voor Bedrijven Web App (eventueel annuleer je het aanmeldschermpje eerst nog even):
- Klik op het volgende schermpje op Invoegtoepassing voor Skype voor Bedrijven Web App als deze plug-in nog niet eerder geïnstalleerd was op je toestel. Als de plug-in eerder reeds geïnstalleerd geweest is, kan je deze stap overslaan. Ben je niet zeker of de plug-in geïnstalleerd is? Klik dan nog even op de link om deze alsnog te installeren.
- Je ziet even een schermpje verschijnen met een statusbalkje, dat na de installatie weer verdwijnt. Hierna klik je gewoon op de groene knop Deelnemen aan de vergadering.
Windows 10 toont je mogelijk eerst dit kadertje waar je op Ja klikt:
- Krijg je een aanmeldvenster te zien, klik dan op Annuleren.
Op het hierna getoonde scherm klik je op de witte knop Aanmelden als gast bij de vergadering:
- Geef vervolgens je naam in en klik op de groene knop Deelnemen aan de bespreking.
![]() |
- Eventueel sta je de invoegtoepassing voor Skype voor Bedrijven Web App nog even toe om audio en video te gebruiken:
We wensen je een productieve en succesvolle vergadering toe!