Onderzoeksdag IMDO 2017over Risico & Resilience

De IMDO-onderzoeksdagen zetten de diversiteit van het milieu- en duurzaamheidsonderzoek aan de Universiteit Antwerpen in de kijker.

De IMDO-onderzoeksdag 2017 plaatste twee sleutelbegrippen centraal: ‘RISICO’ en ‘VEERKRACHT of RESILIENCE’. Ze worden in het onderzoek vaak gebruikt, maar mogelijks op een andere wijze in de verschillende disciplines geïnterpreteerd en toegepast. Beide begrippen zijn wellicht ook verweven. Het is dus ook interessant ze onderling te vergelijken..

De verschillende invulling, varianten of nuances van de begrippen risico en veerkracht, verkenden we op deze interdisciplinaire onderzoeksdag vanuit concrete onderzoekservaring en -voorbeelden.

(De presentaties zijn terug te vinden in het programma)

• 13:00 - 13:30 - Verwelkoming & registratie
  • 13:30 - 13:40 - Introductie van de onderzoeksvisie van het Instituut voor Milieu en Duurzame Ontwikkeling (IMDO)

Prof. dr. Silvia Lenaerts, Voorzitter IMDO, Vicerector Valorisatie & Ontwikkeling UAntwerpen (link to presentation)