Verder lezen over leren leren en inclusief onderwijs

Algemeen: leren leren

  • Bouwen aan leren leren , Jo Lebeer (red)
  • Slapende vermogens werken niet, Dirk van de Poel, Uitg.Acco

Over evalueren van leermogelijkheden

  • With a different Glance. Dynamic Assessment of Functioning of Children Oriented at Development & Inclusive Learning. Jo Lebeer, Adelinda Candeias & Luísa Grácio (Editors) Uitg. Garant, 2011

Over de Feuerstein-benadering

  • Laat me niet zoals ik ben Feuerstein, Rand & Rynders, Lemniscaat 1998
  • Begeleiding en preventie van drop-outs: de betekenis van Feuerstein’s leervermogenevaluatie
  • Is intelligence modifiable?
  • L’intelligence est-elle modifiable?
  • Straks zijn ze weer thuis. Inge Roseeuw
  • Ontwikkeling stimuleren. Werkboek voor ouders en opvoeders, Albert Janssens, Acco 1999
  • Mediërend agogisch handelen, Johan Warnez, Acco 2002
  • Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen. Een beren-aanpak. Kaat Timmerman & Dominique Van der Schoot, Acco 1998

Over leren en bewegen

  • En mijn ene been staat. Het overwinnen van bewegingsmoeilijkheden, Jo Lebeer, Lemniscaat 1997

Over Inclusief Onderwijs

  • Buitengewoon binnen gewoon Inclusief onderwijs van utopie naar praktijk. Jo Lebeer & Annet De Vroey, UIA-G&H, Antwerpen 1999        
  • Het recht van alle kinderen. Inclusief Onderwijs. Het perspectief van ouders en kinderen. Geert Van Hove, Acco 1997
  • Polyfonie in de klas. Een praktijkboek voor inclusie. Annet De Vroey & Kathleen Mortier, Acco 2002
  • Inclusie en onderwijs. De uitdagingen aangaan. Rudy Fransen & Marc Frederix, Garant 2000