Blackboard Collaborate

Wat heb je nodig?

Camera en microfoon

  • Geef je browser toestemming om je microfoon en camera te gebruiken.
  • Heb je geen microfoon of camera? Geen probleem, je kan ook gewoon meeluisteren.
  • Omgevingsgeluid kan storend zijn. Schakel daarom je microfoon uit wanneer je niets wil zeggen.

Beeld- en geluidskwaliteit

Is jouw beeld- en/of geluidskwaliteit ondermaats, terwijl anderen geen problemen ondervinden? Hoe stabieler je internet, hoe beter je beleving. Je kan in Blackboard Collaborate zelf zien of je over een goede internetverbinding beschikt of niet. Ga naar het tabblad met het overzicht van alle deelnemers en kijk naast je naam naar het balkje met verbindingsstatusdetails.

Dit kan je proberen om de kwaliteit te verbeteren:

  • Gebruik een stabiele en bij voorkeur vaste internetverbinding.
  • Gebruik geen draadloos netwerk waarop anderen op hetzelfde moment aan het streamen zijn.
  • Sluit alle overbodige toepassingen die (op de achtergrond) bandbreedte in beslag nemen.

Problemen met inloggen

Check of Google Chrome up-to-date is.

  • Ga in Google Chrome naar 'Instellingen / Settings'.
  • Ga naar 'Over Chrome / About'.
  • Je browser update nu automatisch.
  • Herstart je computer of browser indien gevraagd.

Krijg je een ronddraaiende, paarse cirkel te zien? Pas de cookie-instellingen van Google Chrome aan.​​

  • Ga in Google Chrome naar 'Instellingen / Settings'.
  • Ga naar 'Privacy en beveiliging / Privacy and security' en vervolgens naar 'Site-instellingen / Site settings'.
  • Klik op 'Cookies en sitegegevens / Cookies'.
  • Schakel 'Cookies toestaan / Allow cookies' in

Microsoft Teams

Wat heb je nodig?

  • Je hebt in de eerste plaats een stabiele internetverbinding nodig.
  • Indien mogelijk gebruik je best een desktop of een laptop. Voor de beste audio- en videokwaliteit raden we je aan om de Teams-app te installeren, maar je kan ook deelnemen via je browser. 
  • Als je wil deelnemen via je smartphone, moet je de mobiele Teams-app installeren.