Boeiende gastsprekers

Je krijgt regelmatig gastsprekers voor je neus, die de leerstof vanuit een verrassende invalshoek benaderen. Denk daarbij zowel aan professionals uit het communicatie- en managementveld tot (internationale) academische experts. Enkele voorbeelden...

Crisiscommunicatie, heel concreet

Joris Bulteel en Wim Lefebure van Whyte Corporate Affairs daagden onze studenten en alumni uit met een gastcollege over crisiscommunicatie. Twee uur lang gunden zij ons een kijkje in de interne keuken van hun communicatiebureau met tal van lessen uit de praktijk.

Duurzaam communiceren

Als communications manager bij Duvel Moortgat gaf Alain Van Audenaerde de studenten inkijk in de communicatiestrategie van de groeiendebrouwerijgroep én de rol die duurzaamheid daarin speelt.

Creatieve communicatiestrategieën

Met zijn aanstekelijk enthousiasme nam Wil Michels de studenten mee in een bijzonder interactief gastcollege over creatieve communicatiestrategieën. Elke student werkte tijdens de bijeenkomst zelf een strategie uit, om vervolgens de vertaalslag te maken naar een praktijkvraagstuk. Op deze manier werd zijn kernboodschap heel duidelijk: om een passende communicatiestrategie te ontwikkelen is naast analyse ook creatief denken noodzakelijk.

Smullen van de brand culture van Otomat en Ellis Gourmet Burger

Als managing partner van food branding agency true. stond David Claeys mee aan de wieg van de keten Ellis Gourmet Burger. Recenter lanceerde hij Otomat, het originele pizzarestaurant dat met zijn ‘heavenly pizza’ momenteel furore maakt in Antwerpen, Gent en Leuven. Eén blik op de media volstaat om te beseffen dat voeding zoveel meer is geworden dan een basisbehoefte: beleving staat meer dan ooit centraal. Tijdens het gastcollege vertelt David hoe originele concepten en een doordachte branding-strategie het verschil maken in de concurrentiële horecawereld. Of om het in zijn woorden te zeggen: "Mensen bijten in een merk, maar smullen van het complete verhaal."