De voorspellende kracht van klantendata

Datum: 14 mei 2018

Locatie: Campus Middelheim - Lokaal A.143 - Middelheimlaan 1 - 2020 Antwerpen (route: UAntwerpen, Campus Middelheim)

Tijdstip: 14.30 - 18 uur

Organisatie / co-organisatie: Antwerp.SRL

Korte beschrijving: Op 14 mei vindt er een infosessie plaats over de voorspellende kracht van klantendata. Prof. David Martens en Luc Iterbeke van ING geven inzicht in de materie.



De voorspellende kracht van klantendata

De digitalisering van onze maatschappij leidt tot een grotere beschikbaarheid van data. Deze data bevatten een bron aan informatie die bedrijven in staat stelt om beter in te spelen op de noden van de klanten. Zo kunnen marketeers gerichter adverteren op basis van surfdata en kunnen bedrijven dankzij een analyse van het belgedrag het verlies van klanten vermijden.

De onderzoeksgroep Applied Data Mining, onder leiding van prof. David Martens, focust zich op nieuwe algoritmes en toepassingen voor datamining gedragsdata. Dit soort data kan aanzien worden als digitale broodkruimels die je achterlaat bij acties die digitaal worden opgeslagen, zoals het inloggen op wifinetwerken, het bezoeken van websites, het bekijken van televisieprogramma’s of het aankopen van producten. Voor bedrijven zijn deze gedragsdata alleszins zeer interessant om een inzicht te krijgen in het profiel van de klant.

In deze sessie zal het nut van dit soort big data worden aangetoond met allerlei cases. Daarnaast wordt er ingegaan op de uitdagingen om dergelijke data te gebruiken: moet dit in ‘de cloud’ of niet? Hoe ga ik om met privacy? Hoe kan ik hiermee aan de slag gaan? Hoe groot is de dreiging van GAFA (Google, Amazon, Facebook en Apple) in mijn sector?

Alvorens David Martens in detail gaat, bijt Luc Iterbeke, Product Area Lead 1-1 Analytics, de spits af en vertelt hij hoe ING dankzij data steeds relevanter kan worden voor de klant

Programma

14u30: Onthaal
15u00: Hoe relevant worden voor uw klant met klantendata  (Luc Iterbeke – Product Area Lead 1-1 Analytics bij ING)
16u00: De voorspellende kracht van gedragsdata (Professor David Martens – UAntwerpen)
16u45: Netwerkreceptie

Deelname is gratis, inschrijving is verplicht.



Inkomprijs: gratis

Inschrijven: https://www.voka.be/node/9718/event-subscribe

Link: http://www.antwerpsrl.be/evenement/de-voorspellende-kracht-van-klantendata/