Studenten productontwikkeling winnen Vlajo Innovatiekamp

Datum: 10 oktober 2016

Inleiding: Met een groene e-commerce oplossing wonnen drie studenten van UAntwerpen en twee studenten van de Erasmushogeschool Brussel het Vlajo Innovatiekamp.

Het winnende team Rootes wil een netwerk creëren dat data van consumenten verzamelt. Ze willen een app ontwikkelen waarmee de dagelijkse route van consumenten getraceerd kan worden. Op strategische plaatsen buiten de stadskern zouden zij specifieke afhaallocaties (magazijnen) voorzien. Koerierdiensten brengen de pakketjes naar die locatie waar de consument regelmatig voorbij komt. De consument krijgt via z’n app een signaal en pikt z’n pakketje zelf op uit de voorziene smart boxes.

“Het is een makkelijke manier om iets te verzenden of een oplossing om pakketjes te retourneren. En dat helemaal mobiel. Koeriers moeten bovendien minder rondrijden en staan nooit meer voor een gesloten deur. Dat is minder chaos op de weg en een besparing tot op ritten én CO2-uitstoot”, zegt Thibaut Verrue (productontwikkeling).

Het Vlajo Innovatiekamp gebeurt in samenwerking met OVAM.



Url: http://www.uantwerpen.be/ontwerpwetenschappen