American Academy of Advertising huldigt Antwerpse prof

Datum: 5 april 2019

Inleiding: Prof. Patrick De Pelsmacker (Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie) wint als eerste Europeaan prestigieuze marketingaward.

De American Academy of Advertising reikt jaarlijks de Ivan L. Preston Outstanding Contribution to Research Award uit. Deze award eert personen die op een duurzame en systematische manier hebben bijgedragen aan het academisch onderzoek naar reclame (advertising). Tijdens haar conferentie in Dallas overhandigde de Academy de award aan Patrick De Pelsmacker, professor marketing aan de Universiteit Antwerpen. Prof. De Pelsmacker is de eerste Europese academicus die deze prestigieuze award in de wacht sleept en wordt op deze manier deel van een vooraanstaand clubje academici.“Wees moedig. Doe wat je graag doet. En doe dingen die betekenis en impact hebben”, zei De Pelsmacker aan het internationale publiek van academici en marketeers. 

De American Academy of Advertising is een organisatie van academie en professionals met een interesse in reclame en reclameonderzoek. Deze organisatie is tevens de uitgever van de Journal of Advertising, the Journal of Current Issues and Research in Advertising, the Journal of Interactive Advertising.

Patrick De Pelsmacker is gewoon hoogleraar marketing, verbonden aan het marketingdepartement van de faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie. Hij doceert marktonderzoek, marketingcommunicatie en marketing voor cultuurinstellingen. Zijn onderzoek focust op reclame-effectiviteit, nieuwe reclamemedia en reclameformats, online consumentengedrag, cross-culturele marketingcommunicatie, sociale marketing en ethisch consumentengedrag. In 2018 was hij voorzitter van de ‘Belgium's New Brand of the Year 2018’-wedstrijd van de Belgian Association of Marketing.

Patrick De Pelsmacker   Patrick De Pelsmacker