De Universiteit Antwerpen probeert etnisch-culturele inclusie en globaal engagement al een tijd op de kaart te zetten. Denk aan sensibiliserende acties zoals de steunbetuigingen aan de Black Lives Matter beweging in 2020 of de Aula Patrice Lumumba inhuldiging in 2023. Er werden ook beleidsmatige stappen gezet, zoals het ondertekenen van de VLIR Jonge Academie engagementsverklaring rond etnisch-culturele inclusie of het Strategisch Kader voor Globaal Engagement.

In maart brengen we deze thema's naar de bredere UAntwerpen gemeenschap, onze studenten en personeelsleden. Maart 2024 zal namelijk in het teken staan van etnisch-culturele inclusie en globaal engagement. Tijdens deze maand willen wij jou, student of personeelslid, betrekken in de stappen die we hebben genomen en ook inspraak geven in de stappen die we als universiteit in de toekomst nog kunnen nemen. Op die manier hopen we structurele veranderingen teweeg te brengen samen met jou.

​Bepaal mee onze inclusieve toekomst!