Tientallen teksten geschreven door leerlingen
We werken de database nog bij, maar momenteel kunnen we al de volgende ankerteksten binnen de volgende finaliteiten en domeinen aanbieden.
Graad 2 | Graad 3 | |
---|---|---|
Arbeidsmarkt | X | X |
Dubbele | X | X |
Doorstroom | X | X |
Arbeidsmart: Kunst en creatie | X | X |
Arbeidsmarkt: Taal en communicatie | X | |
Arbeidsmarkt: Maatschappij en welzijn | X | X |
Arbeidsmarkt: Economie en organisatie | ||
Arbeidsmarkt: STEM | X | X |
Dubbele: Kunst en creatie | X | X |
Dubbele: Taal en communicatie | X | X |
Dubbele: Maatschappij en welzijn | X | X |
Dubbele: Economie en organisatie | ||
Dubbele: STEM | X | X |
Wil je graag samen met jouw leerlingen bijdragen aan de groei van deze verzameling? Contacteer dan zeker Ine (ine.schelfout@so.antwerpen.be) of Eefke (evelien.saris@so.antwerpen.be). We kijken ernaar uit om met jou te mogen samenwerken.
Hoe interpreteer je de ankerteksten?
Als je een ankertekst geselecteerd hebt, krijg je een document met drie onderdelen:
- Opdracht en richtlijnen
- Product
- Opvolging
De rubriek Opdracht en richtlijnen geeft meer informatie over wat de leerling als input van de leerkracht kreeg. Specifieke teksten die als voorbereiding gebruikt werden, kunnen omwille van auteursrecht niet gedeeld worden.
Daarna krijg je de ankertekst in de rubriek Product.

Tot slot krijg je het rubriek Opvolging met de volgende drie onderdelen:
- Observatie
- Feedback
- Inspiratie voor de leerkracht
Elk onderdeel wordt verdeeld in de brede basis voor alle leerlingen (Laag 1) en (indien relevant) in de individuele feedback voor de leerling (Laag 2).
