Ontwerp­wetenschappen

Lezing Alexander d’Hooghe

Monumenten voor een open maatschappij

Lezing Alexander d’Hooghe (Gastprofessor Universiteit Antwerpen)
19 februari 2019 - 19 uur
Universiteit Antwerpen - Stadscampus - Aula R 002

Op 19 februari opent Alexander D’Hooghe de Faculteit Ontwerpwetenschappen lezingenreeks ‘This is Design Sciences’ met zijn lezing ‘Monumenten voor een open maatschappij’.
Daarbij zal hij ingaan op een reeks concrete architecturale en stedenbouwkundige projecten en vervolgens verder in gesprek gaan met:

• Sofie De Caigny (UAntwerpen en directeur Vlaams Architectuurinstituut)
  • Koen Van Bockstal (ontwerpstudio architectuur UAntwerpen & BULK architecten)
  • Jouke Verlinden (productontwikkeling UAntwerpen).

Over Alexander D'Hooghe
Alexander D’Hooghe is in Vlaanderen vooral bekend voor de rol die hij speelt in het dossier over de overkapping van de Antwerpse ring. Daarnaast is hij echter ook als gastprofessor verbonden aan MIT (Boston) en medeoprichter van het architectuur- en stedenbouwkundige ontwerpbureau Organization of Permanent Modernit. Sinds 1 oktober is hij ook verbonden als academisch opdrachthouder aan de Faculteit Ontwerpwetenschappen van de UAntwerpen.