Ontwerp­wetenschappen

Nieuw FWO interuniversitair onderzoeksproject over de opkomst van interieurarchitectuur in België

​Els De Vos (UAntwerpen) en Fredie Floré (KU Leuven) starten nieuw FWO onderzoek: 'De opkomst van interieurarchitectuur in België, 1945-1999. Een evaluatie van de impact van educatie op de identiteitvorming van de ontwerpdiscipline'

Recent is een interuniversitair FWO-onderzoeksproject (UAntwerpen - KU Leuven) over de opkomst van interieurarchitectuur in België goedgekeurd. Onder leiding van prof. Els De Vos (UAntwerpen) en prof. Fredie Floré (KU Leuven) zal het project gedetailleerde genealogieën ontwikkelen van een representatieve selectie opleidingen in Vlaanderen tot 1999.

Bovendien wordt een nieuwe methode ontwikkeld en verfijnd om de impact van educatie op de identiteit van de interieurdiscipline te evalueren, een blijvend vraagstuk binnen dit domein. Het project voorziet financiering voor twee PhD-studenten, één aan elke universiteit, verbonden aan de onderzoeksgroepen: