Ontwerp­wetenschappen

Plotse overlijden Christian Kieckens

​De Faculteit Ontwerpwetenschappen en de opleiding architectuur melden met droefheid het overlijden van Christian Kieckens, architect en emeritus ontwerpprofessor

Op 8 mei 2020 overleed Christian Kieckens op 69-jarige leefdtijd in zijn atelier in Brussel. Christian was sinds 1991 als ontwerpprofessor verbonden aan de opleiding architectuur en inspireerde studenten en collega’s. Hij bouwde een toonaangevende architectuurpraktijk uit die op verschillende momenten in zijn carrière nationaal en internationaal in de kijker werd gezet. Zo bracht het Vlaams Architectuurinstituut in 2016 een door hem gecurateerde overzichttentoonstelling van zijn visie en zijn werk: Het Huis. De mentor. Het archief. Christian Kieckens.