Ontwerp­wetenschappen

Kunstmuur als hoop en troost

drapage

Op een metershoge muur in de Gratiekapelstraat, in het hartje van de stadscampus, werkte de Antwerpse kunstenaar Larsen Bervoets tijdens de nazomer aan een nieuwe kunstmuur. Het abstracte kunstwerk visualiseert een drapage aan herinneringen uitgewerkt in sterke kleuren en texturen en brengt een hommage aan het dochtertje van professor in de stedenbouw Maarten Van Acker. Op deze manier willen zijn collega’s van de Faculteit Ontwerpwetenschappen Maarten, maar bij uitstek alle collega’s en studenten die iemand dierbaar verloren tijdens de afgelopen moeilijke maanden, omarmen met een explosie van kleur en warmte.

Over de kunstenaar
Larsen Bervoets zette met heel veel energie zijn schouders onder dit project. Hij is een multidisciplinaire kunstenaar die woont en werkt in de Antwerpse binnenstad. Als muralist bouwde hij een rijke portfolio aan street art en interieurprojecten op in onder andere Antwerpen, Gent, Kortrijk, Oostende en Hamburg. In samenwerking met andere kunstenaars stelde hij zijn figuratieve kunst ook tentoon in het M HKA Antwerp, het Gentse SMAK, Vis-a-vis art lab Xiamen (China), Troebel Neyntje, Salon Si en La en Haecken & Ooghen.  Dit voorjaar werden zijn abstracte sculpturale werken voor de eerste keer tentoongesteld in een solo expo georganiseerd door de Brusselse kunstgallerij Obsidian.

Deze kunstmuur is een initiatief van de collega’s van de opleiding (en onderzoeksgroep) stedenbouw en ruimtelijke planning én de Faculteit Ontwerpwetenschappen. Het project kon gerealiseerd worden met de steun van en in samenwerking met de eigenaars van het pand, Kunst op de Campus en de collega’s van de dienst Infrastructuur van de Universiteit Antwerpen.