Stuvoraad: Stuvoraad: Groene Campussen (Campus Groenenborger, Campus Middelheim en/of Campus Drie Eiken)

Aantal plaatsen:  1

Antonella Iannuzzi Filippone:  I would like to become a student representative because I truly care about building a positive and supportive community within our Master of Biomedical Sciences. As an international student, I know how important it's to feel included, understood, and represented in a new academic and cultural environment. I see myself as someone who always try to listen carefully, takes responsibility seriously, and values open and respectful communication. My goal would be to make sure that every student feels comfortable sharing their ideas or concerns, and that these are voiced clearly to the faculty. Beyond representing our interests to the faculty itself, I would also like to help create a friendly and collaborative atmosphere in our cohort, where we support each other and grow together—both academically, profesionally and personally.

Vrij verkozenen: Vrij verkozenen

Aantal plaatsen:  1

Kaveh Mikaeil:  Beste medestudenten, Als student Politieke Wetenschappen weet ik hoe belangrijk vertegenwoordiging is. Daarom stel ik me met veel enthousiasme kandidaat voor mandaten op zowel centraal, facultair als departementaal niveau. Ik wil de brug zijn tussen jullie en het beleid, en ervoor zorgen dat onze stem luid en duidelijk gehoord wordt, van de kleinste leslokalen tot in de belangrijkste bestuursorganen. Mijn doel is drieledig: - Luisteren: Ik wil een toegankelijk aanspreekpunt zijn voor al jullie ideeën en bezorgdheden. - Verbeteren: Ik wil me inzetten voor de kwaliteit van ons onderwijs, heldere communicatie en het welzijn van elke student. - Verbinden: Door op meerdere niveaus actief te zijn, kan ik problemen efficiënt aankaarten op de juiste plaats. Met jullie vertrouwen wil ik me vol overgave inzetten om onze belangen te verdedigen en van onze universiteit een nog betere plek te maken. Geef mij je stem, zodat ik jouw stem kan zijn. Kaveh Mikaeil Student Politieke Wetenschappen

Ronan Wouters:  Hey! Mijn naam is Ronan Wouters, masterstudent Politieke Geschiedenis en bestuurslid van de koepelvereniging Unifac. Graag stel ik me kandidaat voor de positie als vrij verkozene. Als reeds ervaren stuver zou ik mij opnieuw voornamelijk willen inzetten op domeinen met betrekking tot studentenvoorzieningen, zoals mobiliteit, (betaalbare) studentenrestaurants of sociale dienstverlening. Het mandaat van vrij verkozene zou maken dat ik mij hiertoe ten volste zou kunnen inzetten. Mijn doel? Streven naar een zo betaalbaar en toegankelijk mogelijk studentenleven. De universiteit dient een plek te zijn waar iedere student zichzelf tot ontplooiing moet kunnen doen komen. Een idee waar ik me graag volledig voor inzet. Bedankt!

Lina Zourbaze:  Graag stel ik mij kandidaat voor de facultaire Expertengroep Faculteit & Samenleving omdat ik zeer geïnteresseerd ben in de verhouding tussen onze faculteit en de samenleving. Ik ben er dan ook van overtuigd dat studenten een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan het beleid van onze faculteit en dit in verhouding met de samenleving. Ik ben gemotiveerd om actief deel te nemen aan overleg en ideeën uit te werken zodat het studeren en het studentenleven voor iedereen aangenamer wordt. Ik wil me inzetten om de belangen van de studenten te vertegenwoordigen met oog voor samenwerking op lange termijn, ik kijk ernaar uit om samen met andere studenten hieraan bij te dragen.

Guan Willems:  Ik stel mij kandidaat voor de studentenraad omdat ik graag actief wil bijdragen aan het verbeteren van het studentenleven en het vertegenwoordigen van de belangen van mijn medestudenten. Tijdens heel mijn middelbaar én mijn bachelor ben ik al lid geweest van de studentenraad. Daardoor heb ik niet alleen veel ervaring opgedaan, maar ook gemerkt hoeveel impact een actieve studentenvertegenwoordiging kan hebben. Door mijn eerdere engagement weet ik hoe belangrijk het is om goed te luisteren, verschillende standpunten te bundelen en samen te werken aan constructieve oplossingen. Die vaardigheden wil ik verder inzetten binnen de raad. Daarnaast vind ik het waardevol om inzicht te krijgen in hoe beleid en beslissingen tot stand komen, zodat ik de brug kan slaan tussen studenten en bestuur. Ik ben ervan overtuigd dat ik de nodige tijd en energie heb om dit mandaat te combineren met mijn studies en met mijn enthousiasme een positieve bijdrage kan leveren aan de studentenraad.

Seppe Peeters:  Ik ben Seppe Peeters en stel me graag nogmaals kandidaat als studentenvertegenwoordiger, dit keer in de eerste master Architectuur. Ik ben erg aanspreekbaar en wil ervoor zorgen dat iedereen zich gehoord voelt binnen de opleiding. Aarzel dus niet om met vragen of zorgen naar mij toe te komen. Deze rol zie ik als een kans om mijn communicatieve vaardigheden verder te versterken, iets wat binnen architectuur een onmisbare eigenschap is. Tegelijkertijd wil ik actief bijdragen aan verbeteringen in onze opleiding. Stem op mij als jouw vertegenwoordiger!

Seppe Nauwelaerts:  Ik ben Seppe (Nauwelaerts), student Architectuur in de eerste master en fulltime creatieveling. Architectuur is voor mij iets veel breder dan wat de term op het eerste zicht beschrijft. Het laat mijn interesse in verschillende kunsten en de (soms complexe) wereld rondom ons op volle toeren draaien. Deze interesse in- en passie voor ons vak maakt dat ik me graag wil engageren voor de kwaliteit van onze opleiding. De voorbije jaren heb ik me al een paar keer ingezet voor een aantal eerstejaarsstudenten die ik kende via kennissen. Uit ervaring wist ik hoe overweldigend dat eerste jaar kan zijn dus was ik er graag om ze gerust te stellen en te ondersteunen waar nodig. De waardering die ik hier voor kreeg heeft mij doorheen de laatste twee jaar enorm gemotiveerd. Bijkomstig werk ik momenteel aan een publicatie omtrent de bachelorproef in samenwerking met Koen Heyvaert. Deze samenwerking en 'blik achter de schermen' zijn voor mij zeer interessant en leerrijk. Het zijn deze initiatieven die mij er toe leiden om mij kandidaat te stellen als stuver.

Faith Wiwa:  Geachte leden van de selectiecommissie, Ik zou graag deel uitmaken van de studentenraad, omdat ik het belangrijk vind dat studenten een stem hebben in wat er op de universiteit gebeurt. Tijdens het middelbaar was ik ook actief in de leerlingenraad, en dat was een ervaring waar ik veel van heb geleerd. Ik vond het fijn om mee te denken over verbeteringen en om iets te kunnen betekenen voor andere leerlingen. Die betrokkenheid wil ik nu graag verderzetten op de universiteit. Ik weet nog niet precies wat me te wachten staat, maar ik kijk er echt naar uit om deel te nemen, nieuwe mensen te leren kennen en samen te werken aan projecten die een verschil kunnen maken. Wat mij motiveert, is de kans om bij te dragen aan een leuke, toegankelijke en goed functionerende universiteit, waar iedereen zich gehoord voelt. Ik ben iemand die graag luistert, initiatief neemt en zich inzet voor dingen die ik belangrijk vind. Ik hoop dat ik via de studentenraad mijn steentje kan bijdragen en mee kan helpen om de stem van studenten te laten horen. Met vriendelijke groeten, Faith Wiwa

Dina Farhan:  Mijn naam is Dina Farhan en ik stel mij met overtuiging kandidaat als studentenvertegenwoordiger. Ik geloof dat echte verandering begint bij studenten die durven spreken, luisteren en verantwoordelijkheid nemen. Die houding draag ik al van jongs af aan met me mee. Reeds op mijn middelbare school bracht ik vaak kwesties ter sprake waar ik ongelijkheid of verbeterpunten zag. Ik wilde altijd meedenken, meewerken en ervoor zorgen dat iedereen zich gehoord voelde. Dat engagement werd erkend met de Rotary Laureaatsprijs, voor de student met de beste resultaten én de sterkste inzet voor samenwerking en verbondenheid binnen de klas die werd uitgereikt door de burgemeester! Tijdens mijn bachelor KMO-management heb ik geleerd om met een helikoptervisie naar organisaties te kijken: om het grotere geheel te zien, niet enkel één onderdeel. Die opleiding heeft me gevormd tot iemand die kan balanceren tussen verschillende belangen, die verbanden ziet en strategisch kan denken. Je wordt in KMO-management niet enkel opgeleid om met cijfers of campagnes of eender wat te werken, maar vooral om mensen, processen en doelstellingen met elkaar te verbinden. Dat is een denkwijze die ik ook dagelijks toepas in mijn studie, mijn projecten en mijn manier van communiceren. In mijn HR-stage bij Van der Valk Hotel Gent heb ik geleerd hoe cruciaal mensen zijn binnen elke organisatie. Niet de cijfers, maar de mensen vormen het hart van elke werking. Die ervaring heeft me nog meer doen beseffen hoe belangrijk het is om oog te hebben voor ieders stem en dat wil ik ook meenemen in mijn rol als studentenvertegenwoordiger. Ik spreek Nederlands, Engels, Frans, Arabisch en basis Duits, wat me helpt om studenten van uiteenlopende achtergronden te begrijpen en te verbinden. Communicatie is voor mij niet enkel taal, maar ook empathie, volharding en openheid, zelfs als dat met handen en voeten moet. Wat mij typeert, is dat ik niet bang ben om mijn stem te laten horen, maar dat altijd op een respectvolle en oplossingsgerichte manier doe. Ik ben sociaal, georganiseerd, empathisch en ik denk innovatief. Kortom: ik wil als studentenvertegenwoordiger een stem zijn die niet enkel spreekt, maar ook luistert, begrijpt en in beweging brengt, iemand die bruggen bouwt tussen studenten, docenten en beleid, zodat elke stem telt.

Automatisch Verkozen

Deze mandaten zijn automatisch verkozen omdat er zijn evenveel of minder kandidaten zijn dan er plaatsen zijn.

Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Bioscience Engineering: Onderwijscommissie MA

Aantal plaatsen:  3

Louise den Haan:  Vorig jaar heb ik dit mandaat ook opgenomen en dat vond ik een heel waardevolle ervaring. Omdat de masteropleiding nog vrij nieuw is, vind ik het erg belangrijk dat er een goede communicatie bestaat tussen de studenten en de proffen. Op die manier kan er constructieve feedback gegeven worden en kunnen we zorgen dat de opleiding steeds beter wordt afgestemd. Daarnaast vind ik het ook boeiend om mee te denken over de ontwikkeling van de opleiding.

Toby Franck:  Als werkende student, die dagelijks op en neer pendelt, komt een academische studie met een aantal uitdagingen. Door een krappe agenda durf ik mezelf al eens kritisch opstellen naar de opleiding. Een studie mag uitdagend zijn, maar moet zeker ook het nodige plezier omhoog brengen bij de student. Dit is soms balanceren op een dunne koord. Samen met medeacademici wil ik deze oefening wel maken. Daarnaast ben ik graag een luisterend oor voor mijn medestudenten. Graag vertegenwoordig ik hen in een structuur als een onderwijscommissie. Zeker een nieuwe master als SUBE is gebaat met input van studenten, om te evolueren tot een mooi en doordacht masterprogramma. Het potentieel is alleszins al zeker daar!

Anouk Van Den Bergh:  I would like to apply to become a Stuver because I am deeply motivated to contribute to improving our study programme and to represent the voice of my fellow students. As a Stuver, I hope to act as a bridge between students and staff. I believe that every student should have the opportunity to share their experiences and ideas, and I would like to play an active role in making that happen. I am a responsible and approachable person who enjoys teamwork and constructive feedback.

Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Chemie: Onderwijscommissie MA

Aantal plaatsen:  4

Frederik Vantuykom:  Hey, ik ben Frederik en ook dit academiejaar wil ik me inzetten als stuver voor het departement chemie. tot nu toe heb ik al veel bijgeleerd over de werking van de universiteit en over de organisatie van de praktische kant achter ons dagelijkse studentenleven aan de UA. Met veel plezier zou ik dit dus willen blijven doen om zo een steentje bij te dragen aan mijn studierichting en mijn studiegenoten.

Yi Hao Zhou:  I will be a representative of the master students within the Chemistry department, and I will be looking forward to working with all my colleagues within the department. I, myself, am a second-year master's student in Chemistry. Although we are not with many second-year master's students. I will do my best to represent everyone.

Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Chemie: Onderwijscommissie BA

Aantal plaatsen:  3

Jente Wynants:  Beste Ik ben vorig jaar Stuver geworden in 1Ba Chemie. Ik heb veel bijgeleerd in de periode dat ik dat deed. Graag zou ik deze ervaring verderzetten. Ik ben behulpzaam en kan goed luisteren naar mensen. Ik neem ook nu al mijn verantwoordelijkheid op andere domeinen: ik ben leidster in de Chiro, ik heb mijn animatorcursus gevolgd en sta ook op het speelplein als animator tijdens de vakantie. Eveneens heb ik een initiator diploma behaald in het zwemmen. Met dit mandaat wil ik een aanspreekpunt zijn voor mensen uit mijn richting, als ze problemen ondervinden. Ik kan zo structurele problemen mee onder de aandacht brengen en ook oplossingen en/of verbeteringen suggereren. Ik kan op deze manier bij de proffen aankaarten wat er leeft bij mijn (mede)studenten.

Fien Deceuninck:  Ik heb altijd al graag mensen geholpen, ondersteund en gehoord. Door goed te luisteren naar de meningen en gedachten van mijn medestudenten (en in het middelbaar medeleerlingen) heb ik geleerd om mijn omstaanders te vertegenwoordigen in gesprekken met professoren en medewerkers van de UA, zowel in gespreken 1-op-1, als in vergaderingen. Mijn doel als studentenvertegenwoordiger is dan ook om een aanspreekpunt te zijn voor medestudenten, om zo hun meningen te vertegenwoordigen op vergaderingen en in gesprekken met anderen. Zo wil ik de ervaring voor iedereen die betrokken is zo goed en vlot mogelijk maken, met daarbij zo respectvol mogelijk te blijven voor zowel de studenten, als alle anderen. Daarnaast wil ik dit mandaat opnemen om er zelf uit bij te leren en mijn vaardigheden aan te scherpen. Ik heb het altijd al fijn gevonden om er voor anderen te zijn, anderen te vertegenwoordigen en ik hoop dat ik dat kan blijven doen.

Onderwijscommissie WET: Opleidingscommissie ThinkWater

Aantal plaatsen:  2

Sophie Mulligan:  Hi all, I suppose most of you reading this already know who I am – purely due to this being the second year of the study programme. Otherwise: I’m Sophie, currently in the second year of the Erasmus Mundus MSc in Applied Ecohydrology although this semester, I and the other MAEH students are following the Think Water programme. My main reason for applying is I’d consider myself an organised person and have been known to remind fellow students on upcoming events and deadlines, as well as sharing the schedule on a google calendar for everyone’s benefit. Furthermore, I will use my communication skills to consider the opinions and thoughts of all my class members to liaise with staff members, professors etc. I hope you feel that I can represent your voice!

Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Wiskunde: Onderwijscommissie MA

Aantal plaatsen:  4

Tiebe Covens:  Hey iedereen, Ik ben Tiebe, student in de master toegepaste en financiële wiskunde, en stel me hierbij kandidaat om jullie te vertegenwoordigen op de Onderwijscommissie. In deze commissie worden er zaken beslist omtrent curriculumwijzigingen, studieplan, onze bachelor/master-proeven en andere zaken die ons studietraject beïnvloeden. Jullie hebben gegarandeerd al het moment gehad dat je dacht: "ggrrr had dit vak maar anders geweest...". Ik ben er voor jullie om die frustraties aan te kaarten bij de proffen en er verandering in te brengen. Mijn doel is om jullie stem te laten horen en zo mee te werken aan een opleiding die niet alleen inhoudelijk sterk is, maar ook beter aansluit bij onze noden. Ik zie deze rol als een kans om actief bij te dragen aan kwaliteitsvol onderwijs en om de brug te vormen tussen studenten en docenten. Daarom hoop ik op jullie vertrouwen en stem!

Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Wiskunde: Onderwijscommissie BA

Aantal plaatsen:  3

Dario Maldonado Chamorro:  Ik zou graag deel uit willen maken van het proces dat studenten met hun professoren en zo (hopelijk) helpen met het vorm geven en verbeteren van de opleiding Wiskunde. Hiervoor zou ik aan mijn medestudenten vragen waar zij graag verandering in willen zien en waarom. Ten slotte lijkt het me ook interessant om te zien wat voor beslissingen er juist ter sprake komen en hoe deze overwogen worden.

Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Informatica: Onderwijscommissie BA

Aantal plaatsen:  3

Joe Ayoub:  Ik stel mij kandidaat als opleidingsvertegenwoordiger voor de bachelor Informatica omdat ik mij wil inzetten voor de belangen van mijn medestudenten. Vanuit mijn engagement bij studentenvereniging WINAK, waar ik actief ben als mentor, ben ik al vertrouwd met het ondersteunen en begeleiden van studenten. Ik wil die ervaring gebruiken om een aanspreekpunt te zijn, feedback te verzamelen en deze constructief door te geven in de onderwijscommissie. Zo draag ik graag bij aan een betere opleiding en een sterkere studentenstem

Geen Verkiezingen

Voor deze mandaten zijn geen verkiezingen. Stel je volgend jaar kandidaat via vacante mandaten!

  • Faculteitsraad WET: Faculteitsvergadering (Plaatsen: 8)
  • Faculteitsraad WET: Student Ba (effectief) (Plaatsen: 1)
  • Faculteitsraad WET: Student Ma (effectief) (Plaatsen: 1)
  • Faculteitsraad WET: Student Ba (waarnemend) (Plaatsen: 1)
  • Faculteitsraad WET: Student Ma (waarnemend) (Plaatsen: 1)
  • CIKO Cel WET: Student WET (Plaatsen: 1)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Bio-ingenieur: Onderwijscommissie BA (Plaatsen: 5)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Biologie: Onderwijscommissie BA (Plaatsen: 3)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Biologie: Onderwijscommissie MA (Plaatsen: 4)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Milieuwetenschappen: Onderwijscommissie schakelprogramma (Plaatsen: 2)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Milieuwetenschappen: Onderwijscommissie MA (Plaatsen: 2)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Fysica: Onderwijscommissie BA (Plaatsen: 3)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Fysica: Onderwijscommissie MA (Plaatsen: 4)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Informatica: Onderwijscommissie MA (Plaatsen: 4)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie EduMa W&T STEM (Plaatsen: 5)
  • Onderwijscommissie WET: Onderwijscommissie Postgraduaat Energy&Climate (Plaatsen: 2)