De Bromvlieg

Omschrijving & doelstellingen

De Bromvlieg is het theatergezelschap van de Universiteit Antwerpen, bestaande uit een groep studenten met een passie voor theater. Ons motto is dan ook: theater door en voor studenten! Elk jaar geven wij alle geïnteresseerde studenten de kans auditie te doen voor onze toneelstukken (meer info in “audities”).

Regisseurs

Elk jaar ronselt de Bromvlieg regisseurs die verantwoordelijk willen zijn voor een persoonlijk, artistiek project. Dit wordt, net zoals voor de acteurs, gedaan via een auditie (meer info in “audities”). Het is de kerngroep (het bestuur van de Bromvlieg) die beslist of het project van een regisseur interessant, gemotiveerd en haalbaar is om uit te voeren. Regisseurs kiezen hun spelers dan aan de hand van acteursaudities. Na de selectie van acteurs is elke regisseur verantwoordelijk voor zijn eigen project. De regisseur zorgt voor een oplossing voor alle praktische problemen zoals repetitieruimte (wat via de UA geregeld kan worden), een zaal om in op te treden, posters, rekwisieten, …  Natuurlijk staat de kerngroep altijd klaar voor een beetje hulp en wat meer uitleg!

Kerngroep

De kerngroep is verantwoordelijk voor de algemene organisatie van de Bromvlieg. Deze kerngroep organiseert de audities voor regisseurs (eind juni, bij voorkeur), de audities voor acteurs (half oktober, bij voorkeur) en moet op gepaste tijde vergaderen om het verloop te bespreken en alle bijkomende noodzakelijkheden te organiseren. De regisseurs die worden gekozen, maken automatisch deel uit van deze kerngroep. De kerngroep biedt ondersteuning bij de praktische werking van elk project en staat in voor de communicatie met de universiteit.

Dit jaar (2023-2024) bestaat de kerngroep uit:

Genia Kazantseva: voorzitter
Mats Vercruysse: ondervoorzitter en financieel verantwoordelijke
Femke Buysen en Noor Abou Radi: sociale media en website
Bas Bossaerts: regisseur Our Gate Away