Een stem binnen de universiteit kan voor een bepaalde activiteit een eigen campagnestijl gebruiken binnen de UAntwerpen-huisstijl gebruiken. Een campagne is dan een event dat op regelmatige basis plaatsvindt. Een campagne kan ook een extern event zijn dat in samenwerking met de universiteit georganiseerd wordt.

Elk campagnekanaal heeft eigen kenmerken en beperkingen. De huisstijlrichtlijnen worden gevolgd (bladspiegel, logo, lettertype, ...) met toevoeging van de titel van de campagne en het campagnebeeld (foto, illustratie). In mail en webtoepassingen wordt best geen tekst over het campagnebeeld gezet.

Voorbeeld van een fictieve campagne

Er zijn zeer veel verschillende samenwerkingsverbanden binnen onze universiteit. Naargelang de betrokkenheid van de partner zal er meer of minder UAntwerpen-huisstijl zijn.. Als UAntwerpen het voortouw in de samenwerking neemt, worden de huisstijlregels toegepast met toevoeging van het logo van de partner. Bestaat de organisatie uit meerdere partners? Contacteer dan communi@catie@uantwerpen.be. We zoeken samen naar grafische oplossingen. Een teveel aan logo’s fragmenteert immers de efficiëntie van de boodschap. Wanneer wij geen zeggenschap hebben over de stijl, maar wel via onze kanalen over de samenwerking communiceren, kunnen we alsnog een minimum aan huisstijl voorzien.

Elk kanaal heeft zijn mogelijkheden en beperkingen.

  • PowerPoint: partnerlogo niet op elke slide toevoegen, maar wel één partnerslide aanmaken.
  • Website: geen logo’s of tekst in de beelden. Je kan het partnerlogo onderaan de webpagina toevoegen of in de navigatie een partnerpagina voorzien.
  • Social: geen partnerlogo’s op hoofdbeeld, eventueel wel op het vervolgbeeld.
  • Mail: geen logo’s of tekst in beelden, onderaan kan het partnerlogo toegevoegd worden.

Voorbeeld van een fictieve campagne met partner