Gastcolleges

Je krijgt regelmatig gastsprekers voor je neus, die de leerstof vanuit een verrassende invalshoek benaderen. Denk daarbij zowel aan professionals uit het communicatie- en managementveld tot (internationale) academische experts. Hieronder zie je drie concrete voorbeelden.

Crisiscommunicatie

Joris Bulteel en Wim Lefebure van Whyte Corporate Affairs dagen onze studenten en alumni elk jaar uit met een gastcollege over crisiscommunicatie. Twee uur lang gunnen ze ons een kijkje in de interne keuken van hun communicatiebureau met tal van lessen uit de praktijk.

Digitale communicatie: implementatie nieuwe website

Hoe ben je als verzekeraar verzekerd van genoeg leads? Die vraag beantwoordt MPC-alumna Julie Declerck tijdens haar gastcollege bij het vak Digitale Communicatie. Als Head of Communication & CX bij DVV Verzekeringen zet ze samen met haar team elke dag een uitgebreid online verzekeringsaanbod op de kaart in een competitieve markt. 

Ondernemerschap

Met Limba en Limbareads combineert MPC'er Will-Limba Moleka zijn passie voor lezen en digitale communicatie in een uniek ondernemersverhaal. Opgelet: zijn enthousiasme werkt bijzonder aanstekelijk!

Framing en nudging

Lindi Boeije van het Amsterdamse bedrijf TAALSTRATEGIE vertelt de MPC-studenten een heel aangenaam verhaal over framing en nudging en de sturende kracht van taal tijdens het opleidingsonderdeel Operationele Professionele Communicatie. Wist je bijvoorbeeld dat het vasthouden van een warme kop koffie ervoor zorgt dat je 'warmer' gedrag vertoont ten opzichte van anderen? Samen met de MPC-studenten bekijkt Lindi Boeije hoe we onbewust, automatisch en moeiteloos dingen gaan doen als er maar associatieve of emotionele oordelen aan gekoppeld zijn. 

00e440ea-a344-48c7-afcb-fd3bf164c128.JPG