Lessenreeks/Lectures

  • Woensdag 13 maart:        Les / case “Consumer perspectives on cultured meat” in “Product Innovations in Marketing” (Annouk Lievens)
  • Vrijdag 29 maart:            Les / case “Market segmentation alternative protein foods” in ”Consumer Behaviour” (Barbara Briers)
  • Maandag 22 april:           Les / case “Climate change impacts on consumers and producers” in “Energie- en klimaateconomie” (Philippe Nimmegeers)
  • Midden mei/mid May:    Workshop  Mixed Methods


For more information & registration please contact Elisa Wittevrongel

Contact

Elisa Wittevrongel
Tel.
+3232652314
Citycampus, Building C, C.441
Prinsstraat 13
2000 Antwerpen
Een kwarteeuw eiwittransitie: inzichten uit agro- voedingsmarketing en consumentenonderzoek

De veelbesproken eiwittransitie werd 25 jaar geleden ingezet en de roep om een versnelling hoger te schakelen lijkt vandaag luider dan ooit tevoren. In zijn inaugurale lezing geeft Wim Verbeke een kijk vanuit het perspectief van agro-voedingsmarketing en consumentenonderzoek op de gemaakte keuzes, de evolutie van de onderzoeksthema’s en agenda, de opgedane inzichten en de nieuwe vragen die rijzen over de eiwittransitie. Daarbij komen onder andere de opkomst van het flexitarisme, de introductie en acceptatie van alternatieve eiwitbronnen zoals insecten, microalgen of kweekvlees, en de diversiteit onder consumenten aan bod.