Autonomy and shared citizenship : a 'neutral' justification for RE?
Source
Religious education in a post-secular age : case studies from Europe / Franck, O. [edit.]; Thalén, P. [edit.]-p. 207-228
Moet de financiering van levensbeschouwingen worden herzien?
Source
Brussel, WijBurgers VZW, 2020,12 p.
Faut il réviser le financement des cultes en Belgique?
Source
Bruxelles, NousCitoyens ASBL, 2020,10 p.
L'approche culturelle ou interprétative?
Source
Le programme Éthique et culture religieuse : impasses et avenir / Hirsch, Sivane [edit.]; Jeffrey, Denis [edit.]-p. 87-104
Rejecting 'controversial' issues in education : a case study of ultra-orthodox Jewish schools in Belgium
Source
Religions - ISSN 2077-1444-11:4 (2020) p. 1-16
Religie op het werk?
Source
Netherlands journal of legal philosphy - ISSN 2213-0713-1 (2020) p. 56-78
Integrative RE in Flanders : a decade later
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200- () p. 1-11
Ook van een toekomstig ingenieur, jurist of arts mag je correct Nederlands verwachten
Source
De morgen - ISSN 1374-7916- (2020.07.10) p.
Terpstra, Marin & Theo De Wit (2019), Waarom tolerantie niet de hoogste waarde kan zijn. Over de omgang met heilige zaken, Eindhoven: Damon, pp. 299, ISBN 9789463402460
Source
Religie & samenleving - ISSN 1872-3497-15:2 (2020) p. 77-78
Godsdienstlessen of zedenleer voor kleuters? Absurd en gedateerd
Source
Knack.be-2020.08.31 (2020) p.
Is het doel nu volbracht voor de boeddhist?
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2020.10.03) p. 46
Religion and equality in the workplace : a legal-philosophical analysis
Source
Equality : multidisciplinary perspectives / Levrau, F. [edit.]; Clycq N. [edit.]-p. 167-197
Le programme Éthiqe et culture religieuse : un exemple pour la Flandre belge?
Source
Étudier la religion au Québec : regards d’ici et d’ailleurs / Koussens, D. [edit.]; et al. [edit.]-p. 601-622
Deconfessionalising RE in pillarised education systems : a case study of Belgium and the Netherlands
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200-41:3 (2019) p. 272-285
Deconfessionalising RE in Quebec and Flanders : a comparative study
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200-41:1 (2019) p. 54-66
Ethics and religious culture: an inspiring example for religious education in Flanders?
Source
The journal of religious education - ISSN 1442-018X-67:1 (2019) p. 41-59
Maak godsdienstlessen facultatief en richt eindtermen op levensbeschouwelijke geletterdheid
Source
Knack online- (2019.01.23) p.
Moet ik betalen voor je god?
Source
Het vrije woord- (2019) p. 46-49
The new curriculum Roman-Catholic Religious Education in Flanders
Source
ORELA: Observatoire des religions et de la laïcité- (2019.02.02) p.
Ook zonder het lef om de Grondwet te herzien, is bijsturing levensbeschouwelijke vakken mogelijk
Source
Knack online- (2019.05.03) p.
Learning to live together : religious education and religious symbols in Flanders and Québec
Source
Education, citizenship and social justice - ISSN 1746-1979- () p. 1-15
Stel de vrijheid van onderwijs in vraag
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2019.09.02) p. 36
Onderwijs in religie hoort niet thuis op de officiële school
Source
Knack online- (2019.10.26) p.
Kevin O'Grady : Religious education as a dialogue with difference: fostering democratic citizenship through the study of religions in schools
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200- () p.
L'enseignement catholique flamand: l'épreuve de la sécularisation
Source
Piliers, dépilarisation et clivage philosophique en Belgique / Bruyère, Lynn [edit.]; et al.-p. 115-127
Echte vrijheid krijg je als je op school correct wordt geïnformeerd
Source
De Redactie.be- (2018.02.20) p.
Gebrek aan degelijk lesmateriaal nefast voor kwaliteit islamonderwijs
Source
Knack online- (2018.02.23) p.
De financiering van kunst staat toch ook niet in de Grondwet?
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2018.03.07) p.
Wegen van Overgave. Een bespreking van een lesmethode over de islam vanuit een vergelijking tussen de godsdienstvakken in Vlaanderen en Nederland
Source
Narthex: tijdschrift voor godsdienst en levensbeschouwing - ISSN 1569-3015-18:1 (2018) p. 82-86
Islamic religious education in Belgian state schools : a post-secular perspective
Source
Journal of beliefs and values : studies in religion and education - ISSN 1361-7672-39:2 (2018) p. 132-143
Leren samenleven: levensbeschouwelijke vakken en symbolen op de openbare school in Vlaanderen en Quebec
Source
Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid - ISSN 0778-0443-3 (2017-2018) p. 162-173
Degelijk onderwijs is belangrijker dan godsdienstvrijheid
Source
Liberales nieuwsbrief- (2018.) p.
Religious studies and nonconfessional RE : countering the debates
Source
Religion & education - ISSN 1550-7394-45:2 (2018) p. 155-172
Naïma Lafrarchi: Maakt religie een verschil? Islamitische pedagogie beter begrijpen
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-28:1 (2018) p. 63-66
Vrijheid van godsdienst 2.0: feit of fictie?
Source
Een deliberatie over onderwijsvrijheid / Geerinck, Ilse [edit.]; et al.-p. 136-147
Algemeen hoofddoekverbod op school is juridisch geen haalbare kaart
Source
Knack Online- (2018.08.30) p.
Onderwijsvrijheid in Vlaanderen en Nederland: een vergelijkende studie
Source
Religie & samenleving - ISSN 1872-3497-13:3 (2018) p. 303-326
Oosterse tradities en atheïsme
Source
Samenleven met overtuigingen : levensbeschouwing, democratie en wetenschap-p. 15-62
Westerse tradities
Source
Samenleven met overtuigingen : levensbeschouwing, democratie en wetenschap-p. 63-86
Naar niet-confessioneel levensbeschouwelijk onderwijs in een verzuild onderwijsstelsel: een pleidooi vanuit de Lage Landen
Source
Pedagogiek : wetenschappelijk forum voor opvoeding, onderwijs en vorming - ISSN 1567-7109-38:3 (2018) p. 287-312
State Support for religion in Belgium : a critical evaluation
Source
Journal of church and state - ISSN 0021-969X-59:1 (2017) p. 59-80
Neutrality and impartiality in RE : an impossible aim?
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200-39:1 (2017) p. 1-6
Coping with diversity in religious education : an overview
Source
Journal of beliefs and values : studies in religion and education - ISSN 1361-7672-38:1 (2017) p. 105-120
Als we godsdienstvrijheid ernstig nemen, moeten we ook nadenken over financiering van erediensten
Source
Knack Online- (2017.02.25) p.
Naar een échte scheiding van kerk en staat
Source
Samenleving en politiek - ISSN 1372-0740-2 (2017) p. 32-38
Ongedoopte leerkrachten moeten zelfde kansen krijgen
Source
Gazet van Antwerpen - ISSN 0771-1581- (2017.03.10) p.
Gelijke onderwijskansen voor leerkrachten, ouders en leerlingen
Source
Liberales : nieuwsbrief- (2017.03.17) p.
Onverdoofd slachten: op weg naar gelijkheid
Source
Gazet van Antwerpen - ISSN 0771-1581- (2017.04.03) p.
Islamic education in Belgium : past, present and future
Source
Religious education - ISSN 0034-4087-112:5 (2017) p. 491-503
Stop met de bevoorrechting van religieuze organisaties
Source
Gazet Van Antwerpen- (2017.04.15) p.
Hoog tijd om ons los te maken uit de religieuze wurggreep van de grondwet
Source
De Morgen- (2017.04.18) p.
De religieuze wurggreep van de grondwet
Source
www.liberales.be- (2017.04.20) p.
Het zinzoekend wezen verdient beter dan financiering van de erkende erediensten
Source
Knack - ISSN 0772-3210- (2017.05.03) p.
Overheid moet haar zeg krijgen over levensbeschouwing in het onderwijs
Source
Knack - ISSN 0772-3210- (2017.05.11) p.
Geld voor je god? De financiering van levensbeschouwingen in België
Source
Brussel, UPA, 2017,168 p.
Waarom critici van LEF in de klas de bal misslaan
Source
Knack Online- (2017.05.25) p.
Country report: Belgium - Flemish Community
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200-39:3 (2017) p. 234-239
Ook vluchtelingen hebben recht op een epicurisch bestaan
Source
De Redactie- (2017.08.20) p.
Nee, LEF is niet neutraal en hoeft dat ook niet te zijn
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2017.09.01) p.
Gaan eindtermen levensbeschouwing in tegen de scheiding tussen kerk en staat?
Source
Knack online- (2017.10.12) p.
Financiering religies hoort niet thuis in de Grondwet
Source
Liberales nieuwsbrief- (2017.10.27) p.
59 jaar Schoolpact: de overheid controleert best ook de inhoud van de levensbeschouwelijke vakken
Source
Knack online- (2017.11.20) p.
Hoe maken we financiering van erediensten neutraler en democratischer?
Source
Knack online- (2017.11.29) p.
Niet-confessioneel religieonderwijs en neutraliteit : naar een interpretatieve benadering?
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-27:3 (2017) p. 211-232
Religious freedom in education : the United States versus Belgium
Source
Religion & education - ISSN 1550-7394- (2016) p. 1-30
The freedom of religion and the freedom of education in twenty-first-century Belgium: a critical approach
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200-38:3 (2016) p. 308-324
EHRM 12 juni 2014
Source
Rechtskundig weekblad - ISSN 1782-3463-79:26 (2015-2016) p. 1036-1037
Twee gezichten : de vriendelijke en dreigende januskop van religie
Source
Kunst en wetenschap-25:1 (2016) p. 29-30
Naar een nieuwe aanpak van het godsdienstonderwijs
Source
Gazet van Antwerpen - ISSN 0771-1581- (2016.03.09) p.
In favor of a shift, against elimination : the future of RE in catholic schools in XXI century Belgium
Source
Usuteaduslik Ajakiri - ISSN 1406-6564-69:1 (2016) p. 25-37
Islamonderwijs in België : heden, verleden en toekomst
Source
Samenleving en politiek - ISSN 1372-0740-4 (2016) p. 51-59
Katholieke dialoogscholen : een geloofwaardig project?
Source
Gazet van Antwerpen - ISSN 0771-1581- (2016.05.06) p. 26-27
Laïciteit en financiering van levensbeschouwingen niet in de Grondwet
Source
Liberales : nieuwsbrief-483 (2016) p.
Is het nog van deze tijd dat merendeel van Vlaamse scholen voorgezeten wordt door een bisschop?
Source
Knack online- (2016.05.09) p.
Vrijheid van onderwijs, toch op papier
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2016.05.25) p.
Vrijheid van onderwijs : feit of fictie?
Source
Liberales nieuwsbrief- (2016.05.27) p.
Liberal neutrality and state support for religion
Source
Zürich, Springer, 2016,213 p.
Jainisme : de Shri Shanheshwar Parshvanath Jain Derasar
Source
- ISSN 0927-3506-25:3 (2016) p. 33-34
Moeten we allemaal betalen voor kerk of moskee?
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2016.08.12) p.
Godsdienstonderwijs : 'Wat we nodig hebben is gedegen kennis over diverse levensbeschouwelijke tradities'
Source
Knack - ISSN 0772-3210- (2016.09.03) p.
Kwaliteit van islamonderwijs: dweilen met de kraan open
Source
Gazet van Antwerpen- (2016.11.17) p.
Ronald Tinnevelt en Yvonne Denier, red. Martha Nussbaum: Filosofie als activisme
Source
Tijdschrift voor filosofie - ISSN 1370-575X-78 (2016) p. 212-214
Overheidssteun voor religie : antiperfectionisme of perfectionisme?
Source
Netherlands journal of legal philosphy - ISSN 2213-0713-44:1 (2015) p. 62-82
Jean-Philippe Schreiber: La Belgique, état laïque ... ou presque
Source
Liberales : nieuwsbrief-438 (2015) p.
Niet iedereen heeft een duidelijke levensbeschouwelijke identiteit
Source
De morgen - ISSN 1374-7916- (2015.01.17) p.
Waarom LEF-critici de bal misslaan
Source
Liberales : nieuwsbrief-440 (2015) p.
Als je de godsdienstlessen er moet bijnemen
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2015.03.12) p.
Levensbeschouwingen in de Belgische grondwet
Source
Liberales : nieuwsbrief-446 (2015) p.
Verplicht vak over levensbeschouwingen, ethiek en filosofie
Source
Kunst en wetenschap-24:2 (2015) p. 28
Autonome keuzes : overheidssubsidies voor kunst in een liberale democratie
Source
- ISSN 0927-3506-24:3 (2015) p. 7-8
Westerse tradities
Source
Samenleven met overtuiging(en) . levensbeschouwing, democratie en wetenschap / Loobuyck, Patrick [edit.]-p. 15-63
Oosterse tradities en atheïsme
Source
Samenleven met overtuiging(en) : levensbeschouwing, democratie en wetenschap / Loobuyck, Patrick [edit.]-p. 65-88
Islamonderwijs na Parijs
Source
deredactie- (2015.11.24) p.
De Scheiding tussen Moskee en Staat
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2015.12.04) p.
De Scheiding tussen Moskee en Staat
Source
Gazet van Antwerpen - ISSN 0771-1581- (2015.12.04) p.
Onze grondwet en levensbeschouwelijke ideologieën
Source
Liberales Nieuwsbrief- (2015.12.04) p.
Godsdienst-en onderwijsvrijheid in België anno 2015
Source
Res publica : tijdschrift voor politieke wetenschappen - ISSN 0486-4700-57:4 (2015) p. 483-502
Les cours de religion en Belgique : situation actuelle et débats
Source
Le défi de lenseignement des faits religieux à lécole, réponses européennes et québécoises / Willaime, Jean-Paul [edit.]-p. 171-188
Religious and citizenship education in Belgium/Flanders : suggestions for the future
Source
Education, citizenship and social justice - ISSN 1746-1979- (2014) p. 1-13
Govert den Hartogh, Frans Jacobs en Theo van Willigenburg: Wijsgerige ethiek : hoofdvragen, discussies en inzichten
Source
Tijdschrift voor filosofie - ISSN 1370-575X-76:3 (2014) p. 629-630
Waarheen met de levensbeschouwelijke vakken in Vlaanderen?
Source
Pedagogiek : wetenschappelijk forum voor opvoeding, onderwijs en vorming - ISSN 1567-7109-33:2 (2013) p. 103-118
Gerhard Besier & Hubert Seiwert (eds.) : Religious freedom and State-Church-relations in Europe and the USA [Die Religionsfreiheit und das Staat-Kirche-Verhältnis in Europa und den USA]
Source
International journal of philosophy and theology - ISSN 2169-2327-74:3 (2013) p. 255-256
The future of religious education on the Flemish school curriculum : a plea for integrative religious education for all
Source
Religious education - ISSN 0034-4087-108:5 (2013) p. 482-498
Liberalisme en overheidssteun voor scholen met een levensbeschouwelijk karakter: hoe en waarom?
Source
Ethiek en maatschappij - ISSN 1373-0975-15:1 (2013) p. 21-38
Is active state support for religions and worldviews compatible with the liberal idea of state neutrality? A critical analysis of the Belgian case
Source
Journal of church and state - ISSN 0021-969X-55:3 (2013) p. 478-497
Hoe neutraal is kerkfinanciering? Een politiek-filosofische analyse
Source
Antwerpen, Universiteit Antwerpen, Faculteit Letteren en Wijsbegeerte, Departement Wijsbegeerte, 2012,467 p.
Maak de katholieke godsdienstles facultatief
Source
Liberales : nieuwsbrief-360 (2012.00.09) p.
Islamles in katholiek onderwijs geeft verkeerde antwoord op terechte vraag
Source
Tertio: christelijk opinieweekblad - ISSN 1375-6796-665 (2012.11.07) p. 10-11
Hoe neutraal is kerkfinanciering? Kritische analyse van het Belgische erkennings- en ondersteuningsbeleid
Source
Netherlands journal of legal philosphy - ISSN 2213-0713-41:1 (2012) p. 12-27
Towards integrative religious education in Belgium and Flanders : challenges and opportunities
Source
British journal of religious education - ISSN 0141-6200-33:1 (2011) p. 17-30
Barry and Kukathas as inspiring sources for a church-state system in Belgium
Source
Journal for the study of religions and ideologies - ISSN 1583-0039-10:28 (2011) p. 3-20
Brian Barrys egalitarian liberalism as an inspiring source for a fair church-state system, as illustrated by the Belgian case
Source
Religion in the public sphere : proceedings of the 2010 Conference of the European Society for Philosophy of Religion / Trigg, Roger [edit.]; et al. [edit.]- () p. 211-224
Jonathan Quong : Liberalism without perfection
Source
Ethical perspectives - ISSN 1370-0049-18:3 (2011) p. 456-459
The challenges of the paradigm shift in religious education
Source
Religious education in a plural, secularised society : a paradigm shift / Franken, Leni [edit.]; e.a.-p. 169-176
Religious education in a plural, secularised society : a paradigm shift
Source
Münster, Waxmann, 2011,180 p.
Religious education in a religiousliy pluralised and secularised society
Source
Religious education in a plural, secularised society : a paradigm shift / Franken, Leni [edit.]; e.a.-p. 9-14
'Religious education in Belgium : historical overview and current debates
Source
Religious education in a plural, secularised society : a paradigm shift / Franken, Leni [edit.]; e.a.-p. 35-54
Een neutrale overheid: whats in a name? Hoe abstracte, filosofische neutraliteit en inclusieve, actieve, contextgevoelige neutraliteit elkaar niet uitsluiten
Source
Filosofie en praktijk : praktische problemen in filosofisch perspectief - ISSN 0167-2444-32:4 (2011) p. 69-82
Ja of neen aan het leven? Schopenhauers visie op de dood en de invloed ervan op Thomas Mann
Source
Schopenhauer lezen / Wolfs, Torben [edit.]-p. 99-116
En (n)u? Scheiding van Kerk en Staat: waarover het echt zou moeten gaan
Source
Het vrije woord. - ISSN 0779-8032-55:1 (2010) p. 25
Een rechtvaardige kerk-staat verhouding voor België? Kritische reflecties aan de hand van Barry en Kukathas
Source
Filosofie en praktijk : praktische problemen in filosofisch perspectief - ISSN 0167-2444-31:1 (2010) p. 58-71
Erik Borgman: Overlopen naar de barbaren: het publieke belang van religie en christendom
Source
Bijdragen : tijdschrift voor filosofie en theologie - ISSN 0006-2278-71:1 (2010) p. 105-106
Breng godsdienstonderwijs bij de tijd
Source
De morgen - ISSN 1374-7916- (2010.05.12) p. 26
Moet een leraar godsdienst geloven?
Source
De standaard - ISSN 0779-3847- (2010.05.11) p. 46-47
Omgaan met religie en religieuze diversiteit in een geseculariseerde samenleving: actuele pijnpunten, uitdagingen en perspectieven
Source
Res publica : tijdschrift voor politieke wetenschappen - ISSN 0486-4700-52:2 (2010) p. 231-245
Godsdienstonderwijs anno 2010: pluralisme én getuigenis
Source
Alert : voor sociaal werk en politiek - ISSN 1377-5537-36:3 (2010) p. 54-55
Jürgen Habermas & Joseph Ratzinger : Dialectiek van de secularisering
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-20:3 (2010) p. 326-329
Schoolpactwet: 50 jaar later
Source
Samenleving en politiek - ISSN 1372-0740-16:5 (2009) p. 47-55
Wim Van Rooy : De malaise van de multiculturaliteit
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-19:1 (2009) p. 133-135
Pleidooi voor een inclusief vak over levensbeschouwing, filosofie en burgerschap
Source
Perspectief-5:2 (2009) p. 29-32
Laten we nadenken over het vak levensbeschouwing
Source
De Standaard Online- (2009.05.29) p.
Het schoolpactcompromis in vraag gesteld: pleidooi voor een nieuw vak over levensbeschouwingen en filosofie in het Vlaams onderwijs
Source
Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid - ISSN 0778-0443-1/2 (2009/2010) p. 44-64
Mark van de Voorde : Geloof en politiek : een vis op een fiets?
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-19:4 (2009) p. 453-456
Hoe absoluut is godsdienstvrijheid? Over de schurende relaties tussen recht en religie
Source
Streven : cultureel maatschappelijk maandblad - ISSN 0039-2324-75:4 (2008) p. 369-374
Gilly Coene & Cia Longman (red.): Eigen emancipatie eerst? Over de rechten en representatie van vrouwen in een multiculturele samenleving
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-18:3 (2008) p. 503-505
Gijs Dingemans: In vredesnaam: religie in een democratische samenleving
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-18:2 (2008) p. 269-271
Tariq Modood : Multiculturalism
Source
Ethical perspectives - ISSN 1370-0049-15:4 (2008) p. 554-558
Guido Vanheeswijsk : Tolerantie en actief pluralisme : de afgewezen erfenis van Erasmus, More en Gillis
Source
Ethische perspectieven - ISSN 0778-6069-18:4 (2008) p. 622-624