Met een studieaanbod van 127 bachelor- en 92 postgraduaatprogramma's, drie nobelprijzen en een campus die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, is de Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) een van de meest prestigieuze universiteiten in Latijns-Amerika.

De Universiteit Antwerpen heeft een algemene akkoord met UNAM. Dit betekent dat elke student van de UAntwerpen een studieperiode mag doorbrengen aan UNAM in Mexico City. De opleidingen/faculteiten van UAntwerpen die momenteel meedoen aan het akkoord zijn:

• TEW
  • Vertaler-tolk
  • Taal- en letterkunde
  • Communicatiewetenschappen

Studieaanbod

UNAM's studieaanbod is vrij breed. Deze universiteit heeft 15 faculteiten, 5 multidisciplinaire eenheiden en 9 nationale hoge scholen. Naast de reguliere Spaanstalige cursussen, bieden ze ook cursussen aan die in het Engels gegeven worden.

UNAM's studierichtingen met de beste ranking volgens topuniversities.com zijn:

1. Kunst en ontwerp (top 22)
  2. Mijnbouwkunde (top 22)
  3. Moderne talen (top 23)
  4. Sociologie (top 27)
  5. Antropologie (top 32)
  6. Ontwikkelingsstudies (top 33)
  7. Rechten (top 37)
  8. Klassieke Oudheid (top 39)
  9. Filosofie (top 40)