In het academiejaar 2023 - 2024 zal de Leerstoel het keuzevak 'gezonde omgeving, gezonde zorg' aanbieden voor de master geneeskunde.

De relatie kwaliteit van de leefomgeving en de relatie met gezondheid krijgt steeds meer aandacht. Denk aan de invloed van klimaatverandering en milieu vervuilende stoffen op de gezondheid. Steeds meer onderzoek richt zich ook op de relatie tussen de natuurlijke leefomgeving en mentale gezondheid en infectieziekten.

In het keuzevak 'gezonde omgeving, gezonde zorg'  zullen de docenten, allen experts, over deze uiteenlopende zaken gastlessen geven. Aansluitend worden de studenten uitgedaagd om een mening te vormen rond enkele gerelateerde praktijkgerichte vraagstukken. Voor een gedetailleerd programma zie onder.

Let op: deze lezingen zijn enkel toegankelijk voor de masterstudenten Geneeskunde.

Bij interesse voor lezingen rond de thema's, aarzel niet om ons te contacteren.