Niet eens een labjas? De veelstemmige verbeelding van wetenschappers en technologen in hedendaagse jeugdliteratuur

Bron
Antwerpen, Universiteit Antwerpen, Faculteit Letteren en Wijsbegeerte, Departement Letterkunde, 2021,392 p.

‘Het verslag dat geen onderzoeker mag lezen’ : wetenschap en klimaatverandering in jeugdliteratuur

Bron
Spiegel der letteren - ISSN 0038-7479-63:1-2 (2021) p. 63-88
Auteur(s)

Reading as a scientist : children's nonfiction through a cognitive lens

Bron
Children's Literature Association quarterly - ISSN 0885-0429-44:4 (2019) p. 432-446
Auteur(s)

Melissa M. Terras, IPicture-Book Professors: Academia and Children's Literature

Bron
International research in children's literature - ISSN 1755-6198-12:2 (2019) p. 236-238
Auteur(s)

The pleasures of plenitude: becoming a reader through literary lists

Bron
Literatur in Wissenschaft und Unterricht - ISSN 0024-4643-26 (2020) p. 49-62