Op 26 april 2024 van 13.30u tot 16.00u is professor Philippe Voyer (Universiteit van Laval, Québec) bij het Centre for Research and Innovation in Care te gast. Hij is de hoofdonderzoeker achter de RADAR tool voor de detectie van delirium bij bewoners in woonzorgcentra en leidt een onderzoeksproject over telemonitoring bij ouderen met hartfalen in woonzorgcentra. Daarnaast is hij expert in leefomgevingen voor personen met dementie waarbij hij diverse technologieën uittest om het welbevinden en de veiligheid van bewoners te verbeteren. Zijn komst is een unieke gelegenheid om met ontwikkelaars, academici en managers en clinici uit de praktijk in dialoog te gaan over de uitdagingen en mogelijkheden van technologie in het beleid en de praktijk binnen de residentiële ouderenzorg.

13.30u
Introduction
Technology in healthcare: definitions, opportunities and challenges

Prof. dr. Filip Haegdorens, Antwerp University
13.50u
Showcases of (future) technological innovations in nursing home care
SmartCare, start of a digital journey

Essity Belgium

Dementia enlighted: development and effectiveness of human centric lightning in care for residents with dementia
drs. Roel Daneels, Laboratory for Light Technology, Ghent (KU Leuven)

PING! Resident in room 103 is almost saturated!
Decision support through technology in continence care

drs. Hannelore Strauven, e-Media Research Lab, Department of Electrical Engineering (ESAT), KU Leuven and dr. Robin Decoster, Human Factor Lab, Health Innovations (Zinn), Odisee University College

BNuT Balance Nursing Team: decision support system for care teams
drs. Senne Vleminckx and prof. dr. Peter Van Bogaert, Centre for Research and Innovation in Care, University of Antwerp
14.50u
Creation of an ecosystem in conducive to collaboration between various technological innovative companies
Prof. dr. Philippe Voyer, Laval University, Canada
15.15u
Discussion forum
16.00u
Drinks and networking

Praktisch

Datum:        Vrijdag 26 April 2024

Locatie:      Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken
                     Gebouw Q, Lokaal 002 (Promotiezaal)
                     Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk

Deelnameprijs: 20 €

De presentaties worden in het Engels aangeboden.

Voor meer info: katrin.gillis@odisee.be

Vragen met betrekking tot registratie en betaling: contacteer noemi.vanalsenoy@uantwerpen.be