Elisabeth Vanhoutte

Departementshoofd

Foto ID

Volg Elisabeth op

Over Elisabeth Vanhoutte

Elisabeth Vanhoutte behaalde haar master in Romaanse filologie (Frans en Spaans) en rondde haar jaren aan de KULeuven af met de academische lerarenopleiding.

Ze startte haar loopbaan als freelance eindredacteur van reisgidsen en branded content. En het duurde niet lang voor ze helemaal in de ban was van content marketing. In 2010 al lanceerde ze het allereerste magazine op iPad in België. Daarmee drukte ze een stempel op het landschap. Haar werk, steeds een creatieve combinatie van redactionele expertise, marketingstrategie en nieuwe technologie, werd meermaals bekroond in binnen- en buitenland. 

De laatste jaren focust Elisabeth steeds meer op maatschappelijke relevantie, digitale strategie en change management. De lancering van het merk Rode Neuzen Dag en de digitale transformatie voor SOS Kinderdorpen zijn daarin twee mooie voorbeelden. 

Vandaag bouwt Elisabeth mee aan de toekomst in haar functie als Departementshoofd Communicatie & Marketing bij Universiteit Antwerpen.

Contact

Stadscampus
Prinsstraat 13
S.HvL.114
2000 Antwerpen
België
elisabeth.vanhoutte@uantwerpen.be