De huisstijl van de Universiteit Antwerpen is reeds veelomvattend: een heldere visuele stijl, een eigen stem en een krachtige baseline. Om onze merkidentiteit een nog stevigere fundering te geven, vullen we dit pakketje aan met een typerend geluid want ook met geluidsgolven kan je communiceren. Het oor wil namelijk ook wat dus een auditieve merkidentiteit is een essentieel onderdeel van onze huisstijl.

Hoe klinkt UAntwerpen?

Onze auditieve huisstijl bestaat uit twee delen:

  • Een soundlogo: het korte herkenbare deuntje dat overal terugkomt.
  • De brand music: de afgeleide sfeermuziek die we in video’s, podcasts ... gebruiken.

Hoe kwamen die tot stand?

Soundlogo:

De Universiteit Antwerpen telt twee woorden die beide een andere invulling kennen. Deze dualiteit kreeg een muzikale vertaling:

  • Universiteit: hier horen we strijkers en een iets zwaardere vaste basis wat zorgt voor gewicht. Dit staat symbool voor het feit dat we er staan als universiteit en zowel vertrouwen als kwaliteit uitstralen.
  • Antwerpen: hier klinken de tonen helder en eenvoudig wat verwijst naar de open en nieuwsgierige toekomstblik van onze onderwijsinstelling.

Brand music:

Onze universiteit bevindt zich midden in de stad. Stad aan de stroom, mode- en diamantstad, een stad vol diversiteit, levendige metropool, gastvrije cultuurstad, een stad met een rijke geschiedenis,  ... Antwerpen heeft zoveel gezichten. De veelzijdigheid en het ritmische van de stad vind je terug in onze brand music. De aandachtige luisteraars horen zelfs kleine knipogen zoals de klokken van de kathedraal of de scheepshoorn die de haven symboliseert.