Project-coördinatie

De project-coördinatie van het iCAREdata project ligt in handen van het Dagelijks Bestuur:

• Stefaan Bartholomeeusen (coördinator, database-ontwikkelaar, datamanager, senior onderzoeker),
  • Hilde Philips (coördinator, senior onderzoeker),
  • Cil Leytens (contactpersoon, administratieve ondersteuning, budgetcontrole)

contact: icaredata@uantwerpen.be

iCAREdata Stuurgroep

De Stuurgroep komt maandelijks samen, telkens op de eerste donderdag van de maand, van 12u30 tot 13u30. (uitgezonderd tijdens de schoolvakanties)

Hun taak is het project te superviseren, taken te verdelen, onderzoeksvragen te behandelen vooraleer door te sturen naar de Wetenschappelijke Adviesraad. De Stuurgroep bestaat uit volgende leden:

• De leden van het Dagelijks Bestuur
  • Paul Van Royen (promotor van het iCAREdata project)
  • Roy Remmen en Prof. Samuel Coenen (diensthoofden en co-promotoren van het iCAREdata project)
  • Hilde Bastiaens (senior onderzoeker)
  • Arnout Bonemeyer (afgevaardigde A.Z. Monica, dienst voor spoedgevallen)
  • Dirk Broeckx (voorzitter KAVA: Koninklijke Apothekers Vereniging Antwerpen)
  • Nico Carpriau (afgevaardigde van KAVA: Koninklijke Apothekers Vereniging Antwerpen)
  • Annelies Colliers (junior onderzoeker)
  • Yorick De Bock (ICT, datamanager)
  • Jeroen De Hoon (ICT, datamanager)
  • Hans De Loof (farmacie Uantwerpen, senior researcher)
  • Bernard De Ruyck (afgevaardigde van KAVA: Koninklijke Apothekers Vereniging Antwerpen)
  • Barbara Michiels (senior onderzoeker)
  • Koen Monsieurs (afgevaardigde voor het Universitair Ziekenhuis Antwerpen, diensthoofd spoedgevallen)
  • Stefan Morreel (junior onderzoeker, afgevaardigde van Wachtpost Antwerpen Oost en bij uitbreiding voor de 4 Antwerpse Wachtposten)
  • Stefan Teughels (afgevaardigde Wachtposten Vlaanderen)
  • Frederik Vandereyken (afgevaardigde voor A.Z. Klina, dienst voor spoedgevallen)
  • Veronique Verhoeven (senior onderzoeker)

Wetenschappelijke Adviesraad

De Wetenschappelijke Adviesraad van iCAREdata wordt samengeroepen wanneer een onderzoeksvraag, die reeds ontvankelijk verklaard werd door de Stuurgroep, aangeboden wordt.

Het is de functie van de Wetenschappelijke adviesraad om enerzijds te oordelen of een onderzoeksvoorstel op de databank kan en mag uitgevoerd worden. Tevens zal elke partner, waarvan gegevens gebruikt zullen worden om de aangeboden onderzoeksvraag te kunnen beantwoorden, toestemming moeten geven voor gebruik van de eigen data in het aangeboden onderzoek. De bevoegdheden, samenstelling en procedure van de Wetenschappelijke Adviesraad zijn te vinden via de link informatie voor onderzoekers.

De Wetenschappelijke Adviesraad wordt dus ad hoc geconsulteerd, wanneer een onderzoeksvraag – of project aangeboden wordt. De Raad komt minimaal 1 maal per jaar samen in december. Tijdens deze vergadering brengt de Stuurgroep verslag uit over het voorbije werkjaar onder de vorm van een Jaarverslag.

De Wetenschappelijke Adviesraad bestaat uit:

• De promotor en co-promotoren
  • De leden van het Dagelijks Bestuur