Symposium Studenten Cultuurmanagement - Art time will come again - 18 december

Naar goede gewoonte organiseren de masterstudenten Cultuurmanagement ook dit jaar een symposium. Onder de huidige omstandigheden kunnen zij de coronacrisis natuurlijk niet negeren. Daarom organiseren ze op 18/12 een gratis online event waarin ze de impact van COVID-19-crisis op de cultuursector centraal plaatsen en een blik werpen op de toekomst.
Het symposium zal bestaan uit twee panelgesprekken, waarin telkens drie sprekers uit de culturele sector in gesprek gaan. Hierbij staat het thema "welzijn versus welvaart" centraal.
De volgende thema's zullen ook aan bod komen:
- De bredere impact van COVID-19 op de culturele sector.
- De financiële veerkracht binnen de culturele sector.
- In hoeverre leidt mentale veerkracht tot creativiteit?
Op de Facebook- en Instagrampagina van het event kondigen ze in de loop van komende weken de sprekers aan. Vergeet je dus zeker niet op aanwezig te zetten en de pagina’s te volgen!
Het online symposium zal doorgaan via Blackboard Collaborate. Na inschrijving ontvang je via e-mail een link en handleiding over hoe het digitaal symposium in zijn werk zal gaan.
Inschrijven
Inschrijven kan tot 18/12, 15u!
Wees er snel bij, de eerste 50 deelnemers krijgen een goodiebag aan huis geleverd!
Past events
2020
2019
- Colloquium Fonds voor Cultuurmanagement: Vernieuwende businessmodellen
- Birgit Mandel, University of Hildesheim “International perspectives on the changing roles of cultural policy and cultural management”
- Lezing Marleen Stikker over Internet en Cultuur
- Lezing Laura Gibson & PhD seminar laureaten scriptieprijs Cultuurmanagement.
2017
- Lezing Miek De Kepper over 50 jaar lokaal cultuurbeleid
- Lezing Fonds voor cultuurmanagement: ENCATC Policy Debate with Sarah Gardner
- Colloquium Kunst kopen: elitair? (En hoe dat te veranderen)
- Colloquium Fonds voor cultuurmaangement: over het duurzaam managen van vrijwilligers in de cultuursector
- Masterclass met Diane von Furstenberg
2016
- International Lecture Series On Cultural Marketing: Koen Brakenhoff (Mauritshuis Den Haag)
- Colloquium Bilsen Fonds voor Cultuurmanagament: over samenwerken in een creatief ecosysteem
- Masterclass met Sidi Larbi Cherkaoui
- Symposium UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development
- Colloquium Erfgoed & Culturele Duurzaamheid
2015
- Colloquium Bilsen Fonds voor Cultuurmanagement: Leiderschap in de culturele sector. Over het managen van creativiteit.
- International Lecture Series on Cultural Marketing: Anne Krebs (Louvre) and Xavier Greffe (Sorbonne)
- Lecture Jeff Levenson
- Masterclass De Unesco 2005 Conventie voor de Bescherming en de Pro