Lynn Gallagher-Ford heeft een indrukwekkende loopbaan in de gezondheidszorg achter de rug en momenteel bekleedt zij twee belangrijke functies bij het Fuld National Institute for Evidence Based Practice (EPB) aan de Ohio State University College of Nursing.

Als chief operating officer en clinical core director legt zij zich toe op onderzoek, onderwijs en overleg om de ontwikkeling, bevordering, integratie, implementatie en duurzaamheid van evidence-based practice te bevorderen in zowel academische als klinische settings.

Met meer dan 30 jaar ervaring in de gezondheidszorg, variërend van clinicus aan het bed tot chief nursing officer, heeft Lynn Gallagher-Ford uitgebreide kennis en expertise opgedaan in het onderwijzen en implementeren van evidence-based practice in echte klinische settings. Momenteel werkt ze als consultant, facilitator en keynote spreker op nationale en internationale conferenties en onderwijsprogramma's.