Geachte professoren, docenten en assistenten
Goedenavond ouders, broers en zussen, partners, maar ook andere familieleden en vrienden

En goedenavond lieve medestudenten

Vandaag vieren we niet enkel ons diploma. Vandaag vieren we doorzettingsvermogen, positiviteit en gedrevenheid. Want het zijn die eigenschappen die ons hebben geleid tot dit unieke moment, ons moment om te stralen, onze proclamatie.

Ik herinner me het moment waarop ik de campus twee jaar geleden binnenwandelde, met een klein hartje maar met grote dromen. Op dat ogenblik wist ik absoluut niet wat me te wachten stond. Wat volgde was een tsunami aan informatie en uitdaging.
Het schakeljaar verraste ons met pittige zorgprojecten, uitdagende papers en spannende examens statistiek. In het masterjaar bouwden we door middel van een eindejaarsstage de brug tussen theorie en praktijk en sloten we onze opleiding af met een – toch wel zenuwslopende – masterproefverdediging. Onze grenzen werden opgezocht, onze horizonten verruimd.

Ik durf voor iedereen te spreken als ik zeg dat we enorm veel hebben bijgeleerd – waarvoor dank aan het team van experten dat ons heeft begeleid en gecoacht gedurende de afgelopen periode. En naast geleerd, hebben we beargumenteerd, geanalyseerd, gedebatteerd, gepresenteerd en tot in het oneindige ook wel gereflecteerd. We hebben versneld, geracet tegen de klok, gejuicht, gelachen, zijn gestruikeld, maar telkens weer opgestaan, waardoor we nu eindelijk kunnen zeggen: WE DID IT.

En dus ben ik vandaag niet enkel trots op mezelf. Ik ben oprecht trots op iedereen in deze zaal.Omwille van de moed om aan deze opleiding te beginnen en de kracht om ze te vervolledigen, vaak in combinatie met werk, een gezin of andere uitdagingen die het leven biedt.
Omwille van de bewuste keuze die we maakten voor de uitdagende en leerrijke weg, en niet voor de gemakkelijkste.
En vooral, omwille van de passie die we delen voor zorg en gezondheid, voor kwaliteit en voor continue groei, zowel op persoonlijk als professioneel gebied.

Dank u wel aan alle ondernemende medestudenten die deze ervaring zoveel rijker hebben gemaakt voor mij en van wie ik enorm veel heb bijgeleerd. Graag zou ik willen afsluiten met te zeggen dat we dit diploma vanavond niet zomaar krijgen. Dit diploma hebben we allemaal verdiend.

Proficiat!

Janne Vanuytrecht