Hoe word je lid van de EFUA Facebook groep?

Een groep, zoals het Emeritiforum van de Universiteit Antwerpen (EFUA), bestaat pas ten volle als de leden met elkaar kunnen communiceren. Emeriti komen hoogstens enkele keren per jaar fysiek samen. Een interactief medium zoals Facebook uitproberen lijkt daarom interessant. Het EFUA is dan ook met een eigen, besloten Facebookgroep gestart. Dat deze groep 'besloten' is, betekent dat alleen leden van de groep er toegang toe hebben.

Facebookgroepen zijn populair. Ze bieden het voordeel dat je een onderwerp of idee ter discussie kunt brengen waarop andere groepsleden dan kunnen reageren. Zo krijg je een beeld van hoe de ‘grassroots’ (de basis) erover denkt. Ook kranten, tijdschriften, tv-zenders, verenigingen, de Universiteit Antwerpen … hanteren dit instrument tegenwoordig. Voor een auteur of uitgever is het nuttig om feedback te krijgen. Vaak staan er in de groepspagina's goed geargumenteerde opmerkingen van experts. Of gewoon wat leden over een onderwerp denken. De bijdragen aan de groep worden door de groepsmanager gemodereerd. Zo kunnen racistische, vulgaire of andere ongewenste opmerkingen in de groepspagina's vermeden worden.

Wij nodigen de emeriti van onze universiteit graag uit lid te worden van onze Facebookgroep. Gooi gerust eens een discussiepunt, een observatie of een ervaring in het medium. Je kan ook met een of met meerdere personen een discussie en een ‘chat’ aangaan. En reageren op de bijdragen.

Hoe word je lid van de EFUA-Facebookgroep?

De Facebookgroep richt zich uitsluitend tot de emeriti die lid zijn van het EFUA. Lid worden kan door je aan te melden op https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/emeriti-forum/meld-je-aan/.

Verder moet je zelf een account bij Facebook hebben of aanmaken. Zo'n account aanmaken doe je op www.facebook.com. Hoe je zo'n account aanmaakt vind je op allerlei websites, bijvoorbeeld op https://www.seniorweb.nl/artikel/facebook-aanmaken-en-vrienden-vinden.

Om vervolgens lid te worden van de EFUA-Facebookgroep stuur je een mail naar collega Luc Nagels: nagelsluc001@gmail.com. Luc Nagels zorgt voor erkenning. Vanaf dat moment heb je toegang.