Spectrum lezingen

Beste emeriti,

Wat doen de onderzoekers van de Universiteit Antwerpen sedert u met pensioen of emeritaat ging? Er zijn er die willen weten wat het verschil is tussen normale en abnormale veroudering van de hersenen, of waarom bruggen instorten. Sommige zijn helemaal gefascineerd door de Chinese wolhandkrab, andere door de link tussen gehoorverlies en dementie. Verder buigen onze wetenschappers zich over het genetisch geheugen van Vlaanderen, of over slaapapneu en snurken. Ze vragen zich af wat dat is, een lichaam, of hoe een relance eruit kan zien, of hoe ze zelf voorgesteld worden in kinderboeken.

Deze wetenschappers stellen hun onderzoek graag aan u voor tijdens de Spectrumlezingen. Voorkennis is niet nodig, en u mag gratis binnen. Wel eerst even inschrijven via de website van spectrum

Met vriendelijke groeten,

Myriam De Splenter, Departement Universiteit en Samenleving