Stel je kandidaat voor commissie Sustainable Finance

In het kader van een overkoepelende duurzaamheidsstrategie voor UAntwerpen, wil het Climate Team onderzoeken hoe ook binnen de financiële strategie van onze universiteit de duurzaamheidsambities verder kunnen worden aangescherpt.

Om deze oefening met open vizier en op een transparante manier aan te gaan, zoeken we vertegenwoordigers van de verschillende groepen universitaire stakeholders (studenten, doctorandi, onderzoekers, docenten, professoren, administratief en technisch personeel) om samen met het bestaande Comité Roerende Waarden een 1-jarig traject te doorlopen waarin de meest recente inzichten rond Sustainable Finance worden vertaald naar een coherent princiepsraamwerk dat de komende jaren als leidraad geldt om de beleggings- en investeringsbeslissingen van UAntwerpen richting te geven.

Het gaat om een tijdelijke commissie met een afgelijnd doel, met een tijdsvenster dat nu is voorzien op 12 maanden, te starten vanaf de eerste samenkomst. In de loop van dit jaar zullen 4 samenkomsten worden gepland, en kan ieder commissielid zich verwachten aan een aantal dagen per kwartaal aan inhoudelijk verdiepend voorbereidend werk.

Het UAntwerpen Climate Team organiseert de samenstelling van deze commissie Sustainable Finance, in samenspraak met de financieel beheerder en het Comité Roerende Waarden.

Jouw profiel

We zoeken in totaal vijf tot maximaal elf personen met zo divers mogelijke profielen, die tegelijk ook met elkaar delen dat ze :

• Affiniteit hebben met een brede kijk op duurzaamheid (ethisch, ecologisch, sociaal, “governance” aspecten)
  • Zich interesseren in investerings- en beleggingsprincipes & raamwerken
  • Tijd en mogelijkheid hebben om
    • Zich vrij te maken voor 4 samenkomsten van een halve dag in de loop van 2020 – 2021
    • Zich daarnaast 1 à 2 dagen per kwartaal inhoudelijk verdiepen tussen deze vergaderingen door.

Stel je kandidaat

Is dit voor jou een welgekomen gelegenheid om je in deze belangrijke materie te verdiepen én meteen mee te zorgen voor tastbare impact op de beleggingsstrategie van onze universiteit? Stuur dan een mailtje naar climate@uantwerpen.be vóór 29 februari 2020. We contacteren je voor een kort gesprek in de loop van maart. De eerste samenkomst wordt wellicht georganiseerd in de loop van dit voorjaar.