Elke medewerker van de Universiteit Antwerpen heeft een contact- en voorstellingspagina op de externe website. Deze voorstellingspagina geeft informatie over de professionele activiteiten van de betrokken medewerker. Je vindt deze pagina’s via de personeelszoeker onder ‘Contact’ op onze homepage.

Het grootste deel van de informatie op deze pagina's wordt automatisch gegenereerd uit Peoplesoft en andere brondatabanken. De opbouw van deze pagina's is uniform over alle personeelspagina's heen. Je kan de layout van deze pagina's dus niet naar eigen wens wijzigen en invullen.

Hoe kan je bepaalde info op je persoonlijke pagina (laten) aanpassen:

Contactgegevens

De gegevens in het contactblok komen uit de personeelsdatabank.
Voor aanpassingen kan je terecht bij:

​Foto en titel

  • In PeopleSoft kan je onder 'privacyvoorkeuren' aangeven of je je foto al dan niet op de website wil laten verschijnen.
  • NIEUWE SERVICE: Indien je foto mag verschijnen op de website, kan je een portret uploaden via de nieuwe module in PeopleSoft: 'Personeelsfoto'. 
    • Let op: je kan maximum 5 uploads per 3 maanden uitvoeren. Het is pas als je op 'foto indienen' klikt dat je upload wordt geregistreerd. ​
    • De verhouding van het portret bedraagt 4:5 en heeft afmeting 448 x 560 px (staand formaat).
    • Bestandsformaat: jpeg
    • Daags na de upload verschijnt je foto op de website, zowel in je Nederlandstalige als in je Engelstalige persoonlijke pagina.
    • De foto die je uploadt overschrijft de originele foto, ook de foto die op je personeelskaart staat.
    • Meer info vind je op Pintra.

Functietitel kan je voorlopig niet aanpassen.

Intro en socialemedialinks

Medewerkers kunnen zelf geen aanpassingen aan hun intro en socialemedialinks uitvoeren.
Als je deze contentelementen wil laten aanpassen kan je dit aanvragen via dit formulier

  • Introtekst: deze tekst verschijnt boven het item 'afdeling', telt maximum 600 tekens en bevat tekst zonder opmaak (geen bulletlist, geen hyperlinks, ...). De tekst is bedoeld als korte en krachtige voorstelling van jouw professionele activiteiten, en is niet geschikt voor een uitgebreid CV, overzicht van publicaties, optredens in de media …
  • Socialemedia: je hebt de keuze uit volgende platformen: Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest, Google Scolar, Blogger, Youtube, Vimeo, Instagram, Github, Dribble, Forrst, Flickr, Deviantart, FourSquare, Hi5, px500, Academia, ResearchGate, ResearchID, OrlID, Repec, Scopus.

Publicaties / Onderwijs / Onderzoek

Bij academisch personeel verschijnen de tabbladen ‘Onderwijs’, ‘Onderzoek’ en ‘Publicaties’ als hierover gegevens beschikbaar zijn in SisA, onderzoeksdatabank, academische bibliografie en PeopleSoft

Bij wie kan ik terecht om informatie in de verschillende databases te laten aanpassen?

Dienstverlening

Het tabblad 'Dienstverlening' verschijnt tijdelijk niet op de persoonlijke pagina's omdat de informatie nog niet gefilterd kan worden. Eénmaal deze filtering terug mogelijk is zal het tabblad opnieuw verschijnen.

Extra pagina (vroegere 'mijn/my website')

Sommige personeelsleden beschikken nog over een extra pagina die zij zelf kunnen beheren. Dit gaat over een extra tabblad naast onderwijs, onderzoek, ... Deze pagina betreft niet je persoonlijke 'landingspagina' met je contactgegevens. 

Die pagina (voornamelijk bedoeld voor AP) kon gebruikt worden voor informatie over jouw professionele activiteiten aan UAntwerpen die ergens anders geen plaats vond (bijvoorbeeld een cv, highlights uit je carrière, ...).
Deze pagina mag dus niet gebruikt worden voor privézaken, of voor inhoud die thuishoort op een andere plaats. Bv studenteninformatie hoort thuis op Blackboard, publicaties in de academische bibliografie, congressen krijgen een eigen website, ... In functie van zoekmachineoptimalisatie is het ook niet de bedoeling om op deze extra pagina een ‘parallelle’ onderzoekspagina uit te bouwen. De structuur van onze website moet bovendien voor externe bezoekers logisch en overzichtelijk blijven. Onderzoeksresultaten horen wél thuis op de pagina van de onderzoeksgroep, het project, ...

1. Je hebt reeds zulke pagina en je wil deze opnieuw kunnen aanpassen

2. Is jouw extra pagina verouderd, wil je ze niet meer onderhouden en verwijderen?

Geef een seintje op webredactie@uantwerpen.be

3. Wil je een nieuwe extra pagina aanvragen?

  • Vraag een extra pagina aan via webredactie@uantwerpen.be
  • Belangrijk: Laat ons weten welke informatie je op deze pagina wil publiceren, welke naam deze pagina moet krijgen en of je een pagina op je Nederlandstalige en/of Engelstalige persoonlijke pagina wenst.
  • Je moet vertrouwd zijn met het content management systeem, want het is de bedoeling dat je zelf deze pagina invult met content.