Opleiding

Micro-credential: Van de kast naar de muur: historische interieurs in theorie en praktijk

Leerdoelen

In deze micro-credential staan de volgende leerdoelen centraal.

1. De deelnemer heeft kennis opgebouwd rond het domein van design history en de link met erfgoed.

2. De deelnemer kan cases rond historische interieurs en meubilair kritisch interpreteren.

3. De deelnemer kan linken leggen tussen hedendaagse tendensen en het verleden op het gebied van interieurvormgeving, gebruik van de ruimte, design, productie en consumptie van decoratieve objecten en meubels.

4. De deelnemer kan stijlen in meubelkunst herkennen en deze contextualiseren.

5. De deelnemer kan opgedane kennis combineren met eigen inzichten en deze kritisch formuleren.

Praktische informatie

Meer informatie over de lesmomenten volgt zo snel mogelijk. 

Afspraken: 

  • De docent geeft tijdig aan (d.w.z. voor aanvang van de lessenreeks) welke lessen verplicht live in de aula te volgen zijn (=vooral gastlessen en workshops) en welke lessen ook via opname bekeken kunnen worden. 
  • Er zijn van lesopnames ter beschikking van de deelnemers
  • Individuele vervangingsopdrachten mogelijk voor groepswerken 
  • Deelname aan excursies niet verplicht – bezoek kan op een ander moment mits vertoon van toegangsticket 
  • Docent is ook buiten de lesuren bereikbaar voor vragen en feedback 

Aan werkstudenten wordt gevraagd om meteen bij aanvang van het opleidingsonderdeel contact op te nemen met de docent.

Evaluatie

• Examen: mondeling met schriftelijke voorbereiding (gesloten boek, open vragen)
• Permanente evaluatie: oefeningen, opdrachten
Deelnemers moeten geslaagd zijn voor beide evaluatievormen om te slagen voor de micro credential.