De effectiviteit van professionalisering voor schoolleiders en voor schoolontwikkeling โ€“ Els Tanghe

Schoolleiders in Vlaanderen nemen tijdens hun loopbaan deel aan verschillende professionaliseringsinitiatieven. Wat is het (langetermijn)effect van hun deelname? Op welk vlakken stimuleert deelname aan professionalisering concrete schoolontwikkeling? Zicht krijgen op de organisatorische en didactische sleutelfactoren draagt bij aan een kwaliteitsvolle organisatie van het professionaliseringsaanbod voor deze doelgroep, laat schoolleiders toe om gericht(er) te selecteren uit een werkzaam aanbod, en kan leiden tot echte verandering tot op de klasvloer.

๐Ÿ‘ค Promotoren: prof. dr. Wouter Schelfhout, prof. dr. Tom Smits

Teamteachen door student-leerkrachten โ€“ Loan De Backer

Word geen leerkracht, maar een teamkracht door middel van teamteaching!

Ontdek ons nieuwste onderzoek dat waardevolle inzichten biedt in de dynamische percepties van student-leerkrachten die samen lesgeven op de werkplek.

Verrijk je begrip van teamteaching en ontdek hoe het jouw onderwijspraktijk kan inspireren via de publicatie van doctoraatsstudent Loan De Backer en promotoren: Prof. dr. Wouter Schelfhout, Prof. dr. Mathea Simons en Prof. Dr. Ellen Vandervieren

Doctoraatsverdediging - Filip Moons

Wiskundetoetsen corrigeren? Een tijdrovende bezigheid. Bovendien maken leerlingen vaak dezelfde fouten, waardoor leerkrachten keer op keer dezelfde feedback moeten geven. Kan dat werk dan niet geautomatiseerd worden?

Op 6 september verdedigde Filip Moons zijn doctoraat over ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ช-๐˜ข๐˜ถ๐˜ต๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ต๐˜ช๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ด๐˜ฌ๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ต๐˜ข๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ aan de Antwerp School of Education van de Universiteit Antwerpen.

๐Ÿ‘ค Promotoren: Prof. dr. Ellen Vandervieren en Em. Prof. dr. Jozef Colpaert.
๐Ÿ‘ฅ Members of the jury: Sven De Maeyer, David Eelbode, Johan Deprez, Barzel Bรคrbel and Chris Sangwin.