Studie spreiden over twee jaar

Veel studenten beslissen om tal van redenen om hun studieprogramma van 63 studiepunten te spreiden over twee jaar. Onderstaand modeltraject geeft je een overzicht van welke vakken per semester en per jaar best worden gevolgd.

Dit modeltraject houdt tevens rekening met de volgtijdelijkheid tussen de verschillende vakken over de academiejaren heen. Volgtijdelijkheid betekent dat bepaalde vakken niet gevolgd kunnen worden, zonder het succesvol afronden van andere vakken.

Jaar 1

Semester 1

• Inleiding in onderzoeksmethoden en -technieken
  • Leer- en motivatiepsychologie
  • School- en onderwijsbeleid
  • Wetenschappelijk rapporteren

Semester 2

• Bevorderen van leerprocessen
  • Kwalitatieve analysetechnieken 1
  • Sociologische perspectieven op de lerende samenleving

Jaar 2

Semester 1

• Effectieve opleidingen
  • Organisatiekunde
  • Statistiek A

Semester 2

• Kennismanagement
  • Meten en observeren
  • Statistiek B

Volgtijdelijkheid

Indien je een afwijkend traject wil volgen, helpt de studietrajectbegeleider je graag met het opstellen van je programma. Je moet rekening houden met enkele richtlijnen:

• Statistiek A kan enkel worden gevolgd wanneer Inleiding in onderzoeksmethoden en -technieken met succes werd afgerond.
  • Statistiek B kan enkel worden gevolgd wanneer Inleiding in onderzoeksmethoden en -technieken en Statistiek A met succes werd afgerond.
  • Kwalitatieve analysetechnieken 1 kan enkel worden gevolgd wanneer Inleiding in onderzoeksmethoden en –technieken met succes werd afgerond.
  • Meten en observeren kan enkel worden gevolgd wanneer Inleiding in onderzoeksmethoden en –technieken, Statistiek A en Statistiek B met succes werd afgerond.
  • Bevorderen van leerprocessen kan enkel worden gevolgd wanneer Leer- en motivatiepsychologie met succes werd afgerond.

Studieprogramma aanvragen

Combineer je het schakel- of voorbereidingsprogramma OOW en master de OOW? Kijk dan bij richtlijnen (bij Extra info studieprogramma: aanvraagformulier en volgtijdelijkheden bij combinatie van schakel- of voorbereidingsprogramma en master).