Vernieuwende projecten voor de Stad Oostende

De studenten stedenbouw en ruimtelijke planning werkten twee jaar lang op de stad Oostende. De ontwerpstudio's verliepen in nauwe samenwerking met de stad Oostende. Op dinsdag 20 december 2016 mochten de studenten hun werk presenteren in de gemeenteraadszaal voor het stadsbestuur van de stad Oostende, enkele externe juryleden en de ontwerpbegeleiders. De jury was alvast enthousiast over de resultaten. Het is afwachten of de projecten gerealiseerd zullen worden.

De ontwerpstudio's
Verspreid over drie ontwerpstudio's deden de studenten een diepgaande sociale en ruimtelijke analyse van het gebied (1), ontwierpen ze verschillende strategische projecten (2) en werd de haalbaarheid van de ontwerpvoorstellen getoetst en werden de ontwerpen verder verfijnd (3).